Gå til innhold

Lurer litt jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merker dere at dere lekker fostervann??

Sikkert ett dumt spørsmål, men jeg syntes jeg lekker en del, har gjort det de siste dagene, men jeg vet ikke om det er vanlig utflod eller fostervann... ( Virker som det er litt tynnere enn utfloden jeg er vant til..)

Lurer på om det er noen som kan svare meg på dette, og hva gjør jeg hvis det viser seg og være fostervann??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne dytter jeg på. Jeg har det på samme måte. lurer på om jeg lekker fostervann eller om det bare er utfloden som har edret karakter....? ekkelt igrunnen.

Skrevet

Godt det ikke bare er meg, trodde det var jeg som var litt rar jeg..

Er kjempe ekkelt syntes jeg, noen ganger så kjennes det forresten ut som jeg tisser på meg å......

Kan o heller ikke være bra hvis man lekker fostervann...

Skrevet

Er normalt at utfloden blir mye tynnere på slutten, og at det kommer mye mer enn til vanlig... Men hvis du tror det kan være fostervann er det veldig viktig at du får det sjekket opp, særlig nå når du tror at du kanskje har lekkt i flere dager allerede..Det er farlig for bebien nemlig! Hvis en lekker fostervann skal bebien ut av magen ganske så fort etterpå, pga faren for infeksjon er så stor.. Så det er altså KJEMPE viktig å få klarlagt om det er fostervann!! Har selv vært inn til slik undersøkelse, men vart ikke fostervann hos meg da..

Lykke til:)

Skrevet

Så man ser ikke forskjell på utflod sent i svangerskapet ( er i uke 31+4) eller fostervann altså?? skal på vekstkontroll på føden på tirsdag, men bør jeg kanskje få sjekket det opp før da eller?? Er mitt første svangerskap, så er helt grønn på dette jeg...

Har ikke noen smerter, bortsett fra at jeg kjenner litt nedpress en gang i blandt, og det er helst når jeg kjenner jeg må på do, og kjenner jo liv...

Skrevet

Urinlekkasje? Ganske vanlig blant gravide det hvertfall

Skrevet

Nei, det kan være vannskelig å merke forskjellen ja.. Mange sier at fostervann lukter søtt, men det luktet utfloden min også... På fødeavdelingen har de tester som indikerer hvorvidt det er fostervann eller ikke..

Hadde aldri turt å vente til tirsdag om jeg var deg altså.. Infeksjoner kan være kjempefarlig for den lille, og om du allerede har lekkt i flere dager synes jeg ikke du skal ta sjansen...Unnskyld altså, men da kan det faktisk være for sent på tirsdag...Så farlig er det faktisk! ( ikke for å skremme deg)

Sannsynlig er det bare utflod, men en MÅ være på den sikkre siden når det gjelder de dyrebare små:)

Er hodet festet? Hvis ikke er det enda farligere, for da kan nevlestrengen komme i klem også, og da får ikke bebi oksygen og næring...

Så ring med EN GANG du!!!!

Masse lykke til:)

Klem

Skrevet

Jeg fikk helikoptertur til riksen pga. at vi var usikre på om jeg lakk fostervann i uke 24++. Det var heldigvis bare veldig tyntflytende utflod, men veldig greit å få det sjekka da. Har det forresten slik enda også (termin 21.7), å noen ganger føles det som jeg tisser på meg selv om jeg nettopp har vært på do.

Anbefaler deg å få det sjekka hvis du er usikker iallefall.

Skrevet

Huff, nå ble jeg ikke beroliget ihvertfall, men får ta en telefon ned på føden og høre...

Hvordan merker jeg om hodet har festet seg da??

Skrevet

Da reiser jeg på føden...

Ringte dit, og etter det jeg fortalte så sa hun at hun trodde ikke at det var noe farlig, men de ville sjekke det for sikkerthets skyld.... Hun trodde nok det bare var utflod eller urin lekkasje, for det var vist normalt.

Men er egentlig litt godt og føle at man blir tatt på alvor når noe sånn skjer, og at de vil sjekke det, blir litt beroliget da....

Kommer tilbake med en oppdatering når jeg kommer hjem fra føden:)

Skrevet

Da var jeg hjemme igjen fra føden....

Alt var bare bra med den lille, og alle prøver så fine ut:)

Jordmor trodde nok at det bare var tynn utflod, for det var vist normalt, urinlekkasje var det nok ikke, for det mente hun var for tidlig, men det var ihvertfall ikke fostervann:)

Men jeg fikk beskjed om at det var riktig av meg og ringe, og komme for og sjekke, og jeg måtte ikke være redd for og ringe igjen hvis det ble værre...

Men da kan ihvertfall jeg slappe av og nyte lørdagskvelden, også får jeg reise på UL på tirsdag:)

Tusen takk for alle svar:)

Skrevet

Det var godt å høre Liss... Unnskyld at jeg skremte deg sånn, men det er veeeldig farlig å gå å lekke i flere dager... Men nå kan du iallefall slappe av og nyte helgen, med visshet om at alt er ok:)

Ha en fin lørdagskveld:)

Skrevet

Takk for det:)

Er bare bra du sa i fra akkurat hvordan det er, og hvor farlig det er og gå sånn, for da fikk jeg sjekket det ordentlig, og det sa hu jordmora på føden å at det var bedre og sjekke en gang for mye enn en gang for lite:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...