Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

andre som sliter med hodepine her? jeg har aldri vært plaget med det før,men nå har jeg fått en trykkende følelse i hodet nesten hele tiden. drikker nok og har fint blodsukker så hvorfor kommer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nok kroppen som gir deg et tegn til å slappe mer av på fritida kanskje? det som hjelper meg slik at jeg slipper å ta smertestillende, er å ta et godt og varmt bad, senke skuldrene og nyte stillheten. ;) eller å ta en liten gåtur.

Skrevet

Jeg sliter også med hodepine.. Sliter endel med migrene til vanlig, men nå er det ekstremt.. kan ligge flere dager i strekk.. blir helt satt ut å spesielt så lenge jeg ikke kan bruke medisinene jeg er vant til..

Til vanlig bruker jeg imigran (sprøyte) når det blir ille, å ibux eller bare ibux hvis smertene bare er moderate, men nå kan jeg bare bruke paracet å det har ingen virkning, er for tiden sykemeldt pga hodepinen.

Hvorfor det kommer aner jeg ikke, men viktig å drikke masse, spise ofte, ikke stresse, sove nok.... men hos meg kommer det alikevel

God bedring, håper det gir seg snart :-)

Skrevet

Jeg har også ekstrem hodepine innimellom, heldigvis ikke så ofte, kanskje et par ganger i uka.. ofte nok egentlig, med tanke på at jeg aldri hadde det før jeg ble gravid. får det liksom på sidene og foran på hodet, drikker masse vann, får frisk luft, sover.. men det virker som at det ikke er av betydning akkurat det. noen ganger er det så ille at jeg bare må ta et par paracet, selv om jeg prøver å unngå i det lengste. spurte legen om smertestillende og han sa at om mor ikke hadde det bra, kunne også fosteret ha det bedre, derfor var det bedre om jeg tok en paracet el to innimellom...

apropo det at kroppen gir signal om at man skal ta det med ro, kan selvfølgelig være en realitet, men jeg kan våkne om morgenen med hodepine etter 8-9 timers søvn og da skulle man tru at jeg egentlig var uthvilt... ?

Skrevet

Jeg har hatt hodepine siden februar! Etter tester og atter tester mener legen min at det er stress relatert, men jeg tror det kan være nevrologisk betinget. Hvordan er blodtrykket ditt? Når får du hodepine? Jeg har prøvd å leve med hodepinen, men nå klarte jeg ikke mer og har vært sykemeldt i en uke. Jeg kan gjerne våkne med hodepine, for så å bli bedre utover formiddagen, og så kommer det igjen på kvelden. Jeg føler meg litt bedre nå som jeg ikke trenger å tenke så mye på jobben (har en veldig stressende jobb) og merker at jeg sover mye bedre.

Prøvd fysio? Det hjelper mange med spenningshodepine :)

Skrevet

Eg har fått beskjed at det er nokon som reagerer slik på hormonane under gravidietet, og at det er dette som gjer at eg får hodepine. Var visst ikkje noko farlig, men at det ikkje var så mykje å gjere med når ein var gravid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...