Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 og ungen er i fosterhjem, kan far da komme å kreve omsorg for barnet selv etter 10 år i fosterhjem?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Hvis far er skikket,og barnet ikke er adoptert bort,så er det vel en mulighet for at han kan det. Men her vil jeg tro at barnet har endel det skulle ha sagt også.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Er det noe man egentlig ønsker å ta et barn på 10år ut av den eneste familien han kjenner? At far ønsker kontakt er sikkert veldig hyggelig for barnet, men jeg ville vært veldig forsiktig med å forlangt og få full omsorg hvis de ikke har hatt kontakt tidligere i det hele tatt. Tenk på barnet og begynn forsiktig med kontakt på dagtid, gjerne med fosterforeldrene der og så vurder overnatting en helg nå og da etterhvert, så kan kan se hva barnet ønsker etterhvert, men det er nok uansett viktig at han fortsetter å ha kontakt med fosterforeldrene.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 synes absolutt fedre skal få lov til å ha kontakt med barna sine.. gi ham noen faste dager dersom det går bra.. er hans barn og;)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Han har ikke mer enn hvilken som helst annen person å si,hvis han ikke har delt foreldreansavar for barnet. En annen ting,så må jeg si at det virker veldig kynisk av en far å ikke ha kontakt med sitt eget kjøtt og blod i 10 år for så å ville ta ham ut av et hjem han kjenner. Nå kjenner ikke jeg historien,så det kan være at jeg hadde tenkt anderledes da.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 kommer ann på om moren har nekta han å se barnet.. mange som gjør det uten å ha veldig god grunn til det.. desverre.. tenker på seg selv mer enn på barnet. men kan også være at han ikke ville være der for dem.. who knows..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 vet at mor bare kan komme å kreve barnet tilbake fra fosterhjem. fram til barnet er 18 år. hvis hu skulle være uskikket og har blitt tatt fra barnet blir det noe annet. men om hu har gidd det fra seg så har hu lov å ombestemme seg. men om far bare kan komme å kreve det vet jeg ikke. men får sikkert lov til å ha samvær med barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå