Muffinsmamma Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Søvnmønster? matmønster? Min lille rakker har begynt å surre i senga på kveldene og sovner først halv ni-ni. Våkner halv sju. sover 2 t på ettermiddagen. Er d vanlig at de legger seg senere og senere? Han spiser ganske godt, men har uker der han er skikkelig sær..... og uker der alt går ned.
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Vår mini legger seg ca kl 19-19.30. Våkner vel i 7 tiden om morgenen. Men han sover kanskje bare 30 min på dagen da, i bhg.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 hei:) Min gutt ble nettopp to år.. han sover fortsatt et par timer på dagtid, fra 11/12 til 13/14.. venninna mi har en gutt som er like gammel, og nå klarer hun ikke å få han i seng før 1400 lenger, så hun må vurdrere å kutte dagsøvnen! gutten min legger seg 7 på kvelden igjen, og sover til 7 på morgenen.. er godt fornøyd med det:o) Ellers så går det opp og ned med matlyssten.. en dag spiser han alt, og neste dag liker han ingenting..men, sånn er det vel? ) jeg val litt bekymra for at gutten min ikke hadde spist noe særlig på to uker.. da jeg veide han hadde han gått en del opp i vekt faktisk..så jeg tror de til en viss grad regulerer det selv:o)
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Hvis han legger seg senere og senere ville jeg kuttet sovingen på dagen. (eventuelt flyttet den frem på formiddagen - ikke sove etter kl 14) Det er ikke vanlig at de legger seg senere og senere, men det blir ofte sånn når de sover for mye om dagen.
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Kanskje du bør kutte ned på dagsøvnen hans. Ikke sikkert han har beov for den lenger? Evt. få sove litt i vogn\bil etc. Han her sover opptil 2 1\2 - 3 timer på dagen hvis vi ikke vekker han.. På helgen blir det gjerne 2 1\2 time. Da legger han seg i 8, halv ni tiden, og sov i dag til halv ni. Sover han ikke mer enn en time på dagen våkner han senere på morgenen. På hverdagene vekker vi ham. Matmessig spiser han bra. Men, har ganske fast måltider da, så han er sulten da han skal spise. Stort sett da, hihi... PS: Må bare nevne at min og hadde en periode for litt siden hvor han ikke trengte så mye søvn, men nå trenger han det igjen. Kan ha med at han er mye ute på dagene og slikt nå da..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Luke sover ca kl 19.00 på kvelden, sover ikke på dagen lenger. Spiser generelt ingenting, lite matlyst...meeeen svært, svært aktiv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå