enik<3M06&L08<3 Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 guttungen på kastet opp inatt:( og idag har han vært skikkelig dårlig i magen, håper ikke det er omgangssyke han har fått, men akkurat nå er jeg så kvalm.. hvordan er det vist man får omgangssyken når man er gravid?
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Det er like plagsomt som ellers, men det er ikke spesielt farlig. Det blir med omganssyken som med all annen sykdom - så lenge du ikke er syk unormalt lenge eller har høy feber, gjør det ingenting om man blir syk selv om man er gravid. Dersom du kaster opp mye, eventuelt kaster opp blod, kan det være greit å få tatt seg en tur til legen. Men babyen i magen tar til seg den næringen den skal ha den, så lenge du ikke blir alvorlig syk da. Og om du får feber så tar du paracet, slik at babyen i magen ikke risikerer å bli overopphetet.
Mamma`n til Trym Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Hvis du tenker på at de fleste gravide kaster opp regelmessig de tre første mnd, og når man passerer uke 20 så kan diare ofte forekomme. Dette er en naturlig del av svangerskapet så jeg tviler på at omgangsyke er noe farlig for gravide. Jeg har 2 barn og de har hatt spysyken begge to etter at jeg ble gravid men jeg har klart meg helt fint Det værste er egentlig den intense lukten!
Babyluren Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Hei. Jeg har hatt to runder med dette svineriet nå ca en uke før temin. Om du skulle få det så pust ut, det er ikke farlig, svært ubehagelig, men ikke farlig. Det viktigste du må passe på er at du ikke blir dehydrert. Altså drikk masse! Jeg ble anbefalt cola av jordmor, det binder visst magen ganske godt. Ellers er det som altid vann som gjelder. Det verste som skjer er at du kan "spy på deg rier" som jeg ble fortalt, men som regel går det bra. De vil helst unngå å få inn kvinner med omgangssyke på føden, forståelig nok, for det smitter lett, men skulle du få mye rier eller vannet går så er dørene åpne for deg. Men fy flate, krysser fingrene for at du slipper unna, det er ikke godt med omgangssyke når du er høygravid!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2008 ja, jeg tenkte ikke mest på det i forhold til spying, (som sakt er jo det normalt) jeg tenkte mer på at det er et virus, at man kan få feber osv... Jeg har nesten aldri feber, men får jeg det er jeg fort oppe i 40+ liksom.. også er det og spy det desidert verste jeg vet da, så akkurat omgangssyken er vel det verste jeg vet! så jeg håper jeg slepper unna... han har ikke sydd noe mer da, bare litt dårlig i magen, og ikke helt i form, men jeg er sykt kvalm..:/ men men, får håpe det går over... takk for svar:) åja I sjokk og lykkerus 06.05.08, tviler ikke på at omgangssyken er ubehagelig når man er høy gravid, staker deg, jeg føler virkelig med deg... håpe du slepper det sammen med fødsel liksom, sikkert ikke noe greit:( krysser fingrene for at du ikke får flere runder nå... og lykke til med fødsel:) du er jo så nærme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå