Gøril (210406) Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Var det veldig problematisk? Jeg tenker på da at det er vanskelig å legge ungen... at hun/han vil stå opp og komme på stua hele tiden, eller gikk det veldig greit? Jeg har tenkt lenge nå og ønsker å kjøpe seng til vår 2 år gammel datter da jeg er redd hun en dag skal falle og slå seg hvis hun gjør alvor av å komme seg ut av sprinkelsengen.. hun får det til hvis hun prøver.. Pappaen er mer rolig der og syns det er greit med sprinkelsengen..
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Vi måtte bytte, fordi mini bare hoppet ut av sengen hele tiden (sprinkelsenga) Han var litt vanskelig å legge første uka, men det var han jo uansett når han hoppet ut av sprinkelsenga si da hehe...
Gøril (210406) Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2008 tusen takk for svaret. Hun har ikke kommet seg ut, men klatrer over alt annet i huset så det er vel bare tidsspørsmål tenker jeg
Makka Pakka Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Vi byttet når jenta mi var 2,5 år. De første dagene, kanskje hele den første uka, sto hun opp hele tiden og måtte legges tilbake i sengen et ukjent antall ganger før hun roet seg. Men etter å ha teste det ut en liten stund har hun roet seg og så gikk det som en drøm. Hun elsker stor-senga si og er veldig stolt over ha fått sånn type seng.
Gøril (210406) Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2008 tusen takk for svar.. da er det stort sett den første uka da som er problematisk da.. det er kanskje stor forskjell på en 2 åring og ei som er 2,5 år?
Makka Pakka Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 Det er kanskje litt forskjell på 2 år og 2,5 men er vel like mye individuelle forskjeller. Gutten til broren min fikk storseng når han var 2 år og det gikk kjempefint, mens jenta mi ikke var helt moden for det så tidlig. Lykke til
Gøril (210406) Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2008 Tusen takk Ønsker dere en fin dag!
Pysa Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt. Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt. Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga.
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #10 Skrevet 3. mai 2008 har ikke personlig erf rundt det men det som er viktig er å være konsekvent. Ikke la henne få kos, oppmerksomhet når hun kommer inn til dere (for det vil hun!hehe) men si gå å lalle, god natt etc å bare veilede henne inn igjen på en bestemt måte. Får hun kos o.l. å blir oppe med dere f.eks blir det mye verre å legge henne på sikt. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå