Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Da jg var gravid med D fant jeg det ikke ut før jeg var 16uker på vei. Tok test hos legen da jeg var ca 3 og og 8uker på vei. Men de var negative, derfor fikk jeg en annen diagnose pga magesmertene mine. Og da jeg fortsatt hadde smerter i uke 16, gikk jeg til legen igjen, og gikk hjem med beskjeden om at jeg var gravid. Denne gangen aner jeg heller ikke nå om jeg er gravid. Om jeg er gravid nå, er jeg 5uker og 3dg, som det står på babyverden sine sider. Begynner å bli lit utålmodig merker jeg ) Mensen er borte, føler meg oppblåst, puppene er ømme, stikker og det klør. Føler at det er noe gang på der, men tør ikke å stole på dette. Må jo ha noe sikkert som en test. Noe som gir meg et SVAR. Men, hvordan..? hehe Urinprøvetester er jo bare negative. Kan jeg f.eks nå få en gyn. ul-undersøkelse? Eller vil det vises på en blodprøve hos legen? Sorry for maset mitt, men jeg er så spent og blablabla )
Fire småtroll Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Ville slått opp på gule sider og ringt til gynekologene som befinner seg i nærheten jeg.. Hvis jeg har forstått dette rett er svangerskapskontroller gratis hos dem også, og de har UL-apparat på kontoret....! Kanskje ørlite tidlig, for hjertet begynner vel ikke slå før uke 6-7, men det vil de i tilfelle opplyse deg om. Har hørt om de som har vært til UL i uke 5-6 også da, de ser ikke noe hjerte som slår enda, men en liten fostersekk. Kjenner ei son tok alle sine kontroller gjennom svangerskapet hos gynekolog, og han brukte UL for å bekrefte svangerskapet da hun kom på første kontroll i uke 7. Lykke til!
mamma-07 Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Endelig en til som meg jeg fant det heller ikke ut før jeg var ca 17-18 uker på vei hadde tilogmed blødninger som jeg trodde var menstruasjon. Alle graviditetstestene jeg prøvde viste negativt så jeg måtte også gå til legen hun kjente på meg og fant det ut ved hjelp av det og ultralyd. Har blitt kjempemobbet for dette i ettertid alle sier at du må da vite at du er gravid men nei jeg kan jo ikke være sikker før jeg har fått det bekreftet. I tillegg var dette første gangen så jeg kunne ikke sammenligne det med noe. Jeg skal dra rett til legen med en gang jeg merker noe for å få det bekreftet neste gang det er nok ikke så dumt om du gjør det samme. Er jo litt greit å vite hva du skal skylde på når magen vokser, potetgullposene eller en herlig liten baby. Håper du får det svaret du vil ha og ønsker deg all lykke med den lille spiren eventuelt.
Minnie Mom Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Ville ha bestilt legetime for blodprøve, den vil vise om du er gravid.. )
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 jeg hadde så ustabil syklus da vi prøvde å lage mini, så kunne gå til over 40 dager i en syklus, ta en test, å den var negativ. så derfor lærte jeg meg jo etter hvert å vente en god stund da.. så jeg testet med mini i uke 9-10, tror jeg det var. denne spiren ga utslag i uke 5 igjen! men vet du kan sjekke en graviditet med blodprøve, pga det stoffet i blodet som økes i verdi når du er gravid. da sjekker de vel først en uke, så uka etter om det har steget eller synket. stiger det er du gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå