Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Den kom da jeg satt på do og var hard i magen i stad.. Aldri hatt hemoroide før, men fy f..det gjør vondt! Forsøkte å dytte den inn og det gikk sånn halvveis. (Sorry detaljene). Noe annet man kan gjøre?Kommer den til å være der hele tiden? Kommer det flere? Er sykepleier selv så bør vel ærlig talt ikke bli så stressa, men det ble jeg! Vil ikke ha den der, er bare 33+ uker. Noen andre som har fått hemoroider? Hvor tidlig fikk dere det da? Og ble det verre?Noen med tips? Funker sånn hemoroidekrem raskt? Isj, dette likte jeg dårlig altså!
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Jeg leste for litt siden i en svangerskapsbok at den mest effektive "kuren" er å legge deg høyt med rumpa - altså på alle fire med rumpa høyest oppe slik at den tømmes. Også legger du et kaldt kompress på og lar ligge der en god stund før du så prøver å dytte den inn igjen. Eller så er det vel noen andre medisinske hjelpemidler på apoteket?
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Samboeren min fikk hemorider for en tid tilbake, og han kjøpte en type krem på apoteket. Det gikk ihvertfall over med en gang hos ham, men antar at det finnes ulike "grader" av hemorier? Jeg er ikke noe ekspert, bare håper at jeg slipper unna! =)
Bubba75 Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Du bør hvertfall passe på at du ikke er treg i magen. Spis fiber, svisker eller hva som funker for deg. Du bør ikke gå og holde deg, eller presse veldig når du er på do.
kari beate2 Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Hei! Fikk hemoroider tidlig i svangerskapet,husker ikke helt når. Under fødselen kom de for fult. Var så vont at jeg klarte ikke sitte. Fikk noen stikkpiller på sykehuset som hjalp mye. Er enda,snart 3 år etter fødselen plaget fra tid til annen med hemoroider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå