Gå til innhold

Aaaaooo! det stikker i ett sett her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg hatt en del kynnere, mensenverk i ryggen og så stikker det helt forferdelig der nede! Det er så jeg ikke klarer å gå eller stå, men det hjelper litt å legge meg på siden. Han beveger seg en del. Er det mulig at vannet kan gå når som helst? Har fire uker til termin. Sist (sju år siden) kjente jeg ingenting annet enn et par stikk mellom beina og så gikk vannet to dager etterpå etterfulgt av rier og han kom da til verden. Det er så forskjellig fra denne gang at jeg ikke har peiling på hva som skjer! Jeg puster og peser mens det står på...Tør nesten ikke forlate huset! (syns det er litt pinlig også, jeg, når det skjer på gata el. i butikken. Måtte lene meg til bilen i dag,- så flaut!).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk forresten tre uker før termin sist..Vet ikke om det har noe å si

Skrevet

Dytter på denne for dette lurer jeg på også. Har også masse kynnere og så stikker det helt jævlig til tider. Holdt på med stikkingene i 3 dager nå.

Men jeg har da ikke termin før 3 juli

Skrevet

Aooouuuuu meg og. begynte for en halv time siden. Tenkte jeg skulle sove litt nå på morrakvisten men nei... hopper og spretter rundt her for det stikker så fært nedentil. hun beveger seg også masse inni magen. hva skjer?

Skrevet

Har det akkurat sånn jeg også. vart i to uker nå.. fikk det sjekket på sykehuset. og de registrerte at jeg hadde ganske kraftige og hyppige kynnere. ca hvert 2 min mens jeg satte med ctg. Men livmorhalsen var fortsatt lang og lukket. Så da er det noe jeg må leve med de siste uken. Er i uke 34 nå. Og håper virkelig lillegutt holder seg inne til termin!! Ps:er andregangsfødende, noen påstår at flergangsfødende ofte er mer plaget med kynnere... legen mente at han så en tendens til dette. men at det ikke var gjort noen studie på det.

Skrevet

Stikkinger trenger IKKE bety at noe skjer snart...

Med min nr1 hadde jeg disse stikkingene oppi herligheta i noen uker mot slutten.

denne gangen starta det tidligere, og har økt på nå når det nærmer seg slutten, nå har jeg det hver dag. Helt grusomt når ungen rører på seg. Kjennes ut som h_n torturerer med ei spiss nål eller noe.... Det er stort sett verst om kveldene, når tyngdekrafta har jobba en hel dag, men i dag hadde jeg det allerede før jeg stod opp av senga...!!! Likevel tror jeg ikke det er noe på gang på leeeenge enda....

termin 30.mai

Skrevet

Høres ut som det er vanlig, ja:-) Letet febrilsk i bøker i går kveld, men ingen svangerskapsbok som tar det opp, liksom. Våknet med vanlige kynnere i dag. Skal bli spennende å se om det tar seg opp igjen i løpet av dagen. Det høres ikke gøy ut å gå med de kraftige stikningene i flere uker!! Kan jo ikke være m på noenting jeg da, for jeg må jo bare legge meg ned når det står på. Det er liksom som jeg føler meg som en tikkende bombe, og at et at stikkene skal få vannet til å strømme, hehe:-) Sist gang jeg fikk, gikk vannet på morgen da jeg sov. Det sa liksom et "klikk" (enten det eller så var d i drømmen d sa det) og så fosset det ut. Slimproppen kom sammen m vannet.

Skrevet

Er det så langvarig at du må legge deg? Mine stikker bare, så er det over. Fryyyktelig vondt der og da, ja, verden stopper helt opp! Men før jeg evt får lagt meg ned, er det over... Hadde en del av det i dag tidlig/formiddag, ja, men så har det vært rolig resten av dagen... Varierer veldig.

hos meg gikk hverken vannet eller proppen før jeg var i fødsel sist gang. Dvs proppen gikk da vi hadde vært på sykehuset med rier en stund, og vannet tok jordmora da jeg var på fødestua for å se om det ble litt fortgang i ting...

Skrevet

Jeg har hørt at den stikkinga er babyen som beveger seg, hodet, mot bekkenbunnen.

Skrevet

Har hatt skikkelige stikkinger nedi der de siste dagene jeg også ja. Er 38 uker ifølge mens-termin, og 35 ifølge UL-termin.

Jeg tenkte at det muligens (forhåpentligvis) stakk fordi hun holdt på å feste hodet sitt, eller at det var modning, men vet ikke jeg. Blir spennende å se på kontrollen på mandag, om hodet er festet eller ikke!

Jeg fødte 2 uker før termin sist, og ble da også satt tilbake over 1 uke på UL, så er ganske sikkerpå at UL-terminen er feil også denne gang.... Håper det i alle fall:-)

Skrevet

Ja, i går stakk det så mye og ofte at jeg måtte bare legge meg. Det startet med en gang jeg beveget meg. Helt grusomt å gå i trapper feks. Men, det har ikke vært så ille i dag. Så har jeg ikke gjort en dritt i dag heller...Bare gått litt rolig, kjørt bil og sittet- tatt d helt med ro. Når det gjelder termin- datoer er jeg sikker på at vi vet det best selv:-) De på ul kan jo ikke vite når vi har gjort det! Sist gang fikk jeg en termin som ikke kunne stemme i det hele tatt- barnefar og meg var nemlig bortreist fra hverandre i den perioden jeg ifølge UL skulle hatt unnfangelse!

Det er noen som påstår at hodet ikke fester seg m andremann--det kan vel ikke stemme!? Det må vel feste seg for at den skal komme ut? For jeg tenker at stikkingene har noe m festingen å gjøre..

Skrevet

Sant som du sier ja, at vi ofte vet best selv når den riktige terminen er... At jeg får mai-baby er jeg sikker på!

Det er ikke sant at hodet aldri fester seg hos flergangsfødende, men at det ikke nødvendigvis gjør det før like før fødselen. Hos noen flergangsfødende kan det feste seg flere uker før fødselen.

Skrevet

Jeg tror også jeg får mai-baby. Det kan umulig være sånn som dette en hel mnd! Da blir jeg jo helt utslitt før fødselen.. Blir spennende i morgen om hodet har festet seg hos deg da:-) Du får si hvordan det går! Sist gang kjente jeg som sagt ingenting, selv om jordmora sa hodet hadde festet seg (noen uker før) og at jeg hadde et par cm åpning. Det er veldig forskjellig fra person til person hva vi opplever:-)

Skrevet

Har også hatt mye stikking i det siste, og spesielt igår! Sånn at jeg må stoppe opp fordi det kjennes ut som at vannet skal gå... (selvom man påstår at det er noe man ikke kan kjenne...og nå har det riktignok ikke gått enda heller..).

Begynte også med skikkelige menssmerter og mye vonde kynnere i hele går, men ingen fødsel enda. Er nok bare modning... har 13 dager igjen..

Skrevet

Er 37+5 å her er det også veldige knivstikk i underlivet.. Hodet festet seg i uke 34,så jm sier det er baben som treffer nerver osv nå så hun er langt nede i bekkenet...

Ingenting å gjøre med,blir oftere nærmere terminen sier hun...

Skrevet

Hos meg begynte det å stikke for et par uker siden, er 33 + 6 i dag... :S

Kjenner jeg har lyst på mai-barn, er sliten i kroppen nå! :(

Skrevet

Legen sa at hodet ikke var langt unna festet nå ja, så lilletuppa holder nok på å bane seg vei nedi der:-) Ahh, godt å vite at hun blir liggende riktig vei helt til fødselen i alle fall.

Skrevet

Det høres bra ut:-) Jeg kjenner jeg er sliten allerede, og nå har jeg begynnt med små rier (sikkert "falske" som de kaller det), og kan ikke gå mye før jeg må sette meg. Er liksom ingenting annet jeg kan gjøre enn å ta det helt med ro, - og det er vanvittig kjedelig! Tia går så seint når jeg ikke kan gjøre på noe. Men, men..Rart å tenke på at jeg egentlig skulle ha jobbet frem til 13 mai. Da begynner permisjon,- men selvfølgelig er jeg sykemeldt. Hadde jo ALDRI klart å jobbe i barnehagen nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...