Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Den kom da jeg satt på do og var hard i magen i stad.. Aldri hatt hemoroide før, men fy f..det gjør vondt! Forsøkte å dytte den inn og det gikk sånn halvveis. (Sorry detaljene). Noe annet man kan gjøre?Kommer den til å være der hele tiden? Kommer det flere? Er sykepleier selv så bør vel ærlig talt ikke bli så stressa, men det ble jeg! Vil ikke ha den der, er bare 33+ uker. Noen andre som har fått hemoroider? Hvor tidlig fikk dere det da? Og ble det verre?Noen med tips? Funker sånn hemoroidekrem raskt? Isj, dette likte jeg dårlig altså!
Bilingüe Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Tror jeg har hatt det litt. Ingen ting som kom ut, bare litt blod + vondt. Begynte med et glass biola og 2 ss linfrø om morgenen, for at liksom fiber (og nok vann!) skulle hjelpe. Hjalp litt, så kom det litt tilbake, men nå har jeg ikke hatt det på ei stund. Så gudene vet... Jeg undersøkte masse om det her, og tips ser ut til å være: fiber (linfrø, kiwi), vann, biola, ikke å presse, bare gå når du må + ta deg god tid. Det kan gå bort, det kan vare lenge, det kan bli verre etter fødsel... Tror bare kremer lindrer..? Ellers må du til legen for å få resept på noe? Ikke sikker på den siste der... Lykke til!
2 Gullunger Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Alcos anal kjøpes reseptfritt på apoteket - anbefaler å bruke både kremen og stikkpillene med det samme. Jeg fikk en liten hemoride omtrent når jeg var like langt på vei som du, etter et par dager med behadling med Alcos anal var den borte. Men....igår (3 dager over termin) er den kommet igjen... ÆSJ!!! Så i dag har jeg smurt på krem og stappa oppi stikkpille... håper den rekker å forsvinne før fødselen setter igang. Veldig LITE festlig med hemoride!!!
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2008 Takk for svar begge to :-) Jeg skal prøve både fiber, vann og den kremen/stikkpillen! Håper det hjelper! Har hørt om de som får masse hemorroider under fødsel, så å forebygge er sikkert smart uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå