Gå til innhold

Helt utrolig! (om pusen min)


Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet
Skrevet

http://www.dinbaby.com/forum/thread/137619403

 

Hun holder på å bli bra igjen:=)! Helt utrolig,hun som hadde så fryktelig vondt! Hevelsen har også godt ned ser det ut som.Håper jeg ser rett,men det må jeg da,klumpen var jo så stor! Det var sambo som merket det først at hun hadde blitt bedre.

 

jeg kan løfte henne uten at hun hyler av smerter:=)! Halen hennes kan hun løfte helt opp,det greide hun ikke før!

 

Både jeg og sambo var helt sikker på at hun hadde fått en betennelse! Merkelige greier! Et under,hehe..:=)

Videoannonse
Annonse
Gjest Trollbundet
Skrevet

Glemte å skrive at vi ikke har vært hos dyrlegen! Rakk det ikke for å si det sånn,hehe..Det var i dagmorres vi merket det først!

 

Det er vel ingen vits i å ringe likevel? Bare for å høre hva han sier om det?

Skrevet

Jeg ville dratt til dyrlegen.

Det er mye som kan skje, indre blødninger, andre skader som kan bli verre senere. ++

 

For å presistere: Hun kan ha blitt HELT fin igjen :)

Men det er de skjulte skadene som er farlige i ettertid.

Gjest Trollbundet
Skrevet

Ok.

 

jeg skjønner ingenting jeg..Nå nettopp strøk jeg henne forsiktig bare på føttene,helt øverst og det så ut som om hun fikk vondt?!! Ble helt gal,rasende! Jeg forstår ingenting! Hun tåler at jeg tar på halen,der klumpen var,men ble rasende når jeg tok på føttene,helt øverst,altså der "lårene"er.Vet ikke om hun bare ikke likte det,eller om hun fikk vondt.Virket som hun fikk vondt ja..

 

Hmmm..Må vel til dyrlegen likevel kansje..Lurer sånn på hva det er som har skjedd..Tror nok hun har slåss.Men med hvem??? Kan vel ikke være en vanlig katt,sånn som den klumpen på halen så ut..

Skrevet

Det er som jeg sier: Det kan være en skjult skade.

Halter hun? Når hun hopper ned fra sofaen, hvordan hopper hun ned? Sakte og forsiktig?

Det er tydelig at hun har vondt.

 

Dette MÅ sjekkes opp. Det er dyrere i helgene, dessverre.

Dumt dere ikke gikk idag.

 

Hun kan ha blitt påkjørt av en bil.

Hun kan ha blitt bitt.

Hun kan ha blitt utsatt for mye, men det må sjekkes opp..!

Skrevet

Men forresten: Har hun:

kastet opp?

blank i øynene?

Hvis du tar under magen, opp mot ryggen og videre, hvordan er reaksjonen?

Hvis du bøyer hofta, hva gjør hun?

 

Skrevet

Du skjønner... Jeg blir bekymret jeg også, når jeg hører om slikt... :o)

 

Skrevet

Du bør gå til dyrelegen med katten din for å få sjekket h*n

Gjest Trollbundet
Skrevet

Hun har ikke kastet opp så vidt jeg vet!

Hun løper fint ser det ut som.Men skal se mer på henne i morgen,nå aner jeg ikke hvor hun er,tror hun ligger nede på soverommet til meg og sambo!

Skrevet

Hvis du ikke vet hvor hun er, hvis hun sover borte lenge ++, så er det et tydelig tegn det også.

Spiser hun, drikker hun masse..?

 

Det er viktig at du biter i deg de tingene jeg spør deg om nå, slik at dyrlegen har noe å gå etter.

 

Er hun unnvikende fra dere?

Avføring og urin? Som normalt?

 

Værsåsnill, ring dyrlege så fort som svint imorgen tidlig.

 

Skrevet

Ja, løp til dyrlegen - og gi oss en oppdatering etterpå! *Bekymret*

 

Klem fra kattegutta mine til din pus!

Skrevet

Hmmmmm...... er det helt inne ved haleroten?

Min pusedame fikk dette, men det ble tilslutt et åpent sår med betennelse i.

Når vi gikk til dyrlegen sa han at dette var "normalt" at pusedamer kunne få. (mer som en byll, ikke normalt at dem ikke greier å fixe det selv)

Det som var med vår pus var at hun eide visst ikke immunforsvar, var syk HELE tiden så han anbefalte oss avlivning pga vi hadde vært der så ofte med henne.

 

Men en normal pus fixer slike "byller" selv. =)

Gjest Trollbundet
Skrevet

Hallo damer! Vet dere,jeg tror egentlig ikke det er noe som feiler henne jeg,utenom den byllen som hun hadde.Det virker bare som om hun er redd vi skal ta borti halen.Hun reagerer ikke negativt når vi stryker henne over ryggen eller magen.Går fint gjør hun.helt vanlig tiss/bæsj.

Kommer selv opp på fanget vårt for å få kos,og maler.

Det virker ikke som hun har vondt.Bare at hun blir rasende (det er det rette ordet:s) når vi er halvnære halen hennes eller det nedre partiet.Men dere vet vel at det er normalt at alle katter blir rasende om man kommer borti halen deres eller det nedre partiet?

 

og det at jeg ikke vet hvor hun er,jeg tror du missforstod der Vålerenga:=).Det er bare det at jeg satt på stua og katta hadde lusket seg ned i kjelleren.jeg regnet med at hun hadde gjort det,og det hadde hun,hun lå og sov på badet nede:=).Jeg orket bare ikke å gå ned og se!

 

Hun sover masse,men ikke mer enn vanlig.Og så er hun ute og leker masse! Like mye som før.

Skrevet

HVORFOR MÅ DU VENTE TIL I MORGEN MED Å DRA TIL DYRLEGEN?

 

ER KATTE EIER SELV Å JEG HADDE DRATT MED ENGANG.

ER JO TYDELIG DET ER NOE SOM IKKE ER RIKTIG.

Skrevet

Mente ikke å skrike da :-)

Skrevet

Sånne byller kan være farlig.Min kattepus hadde det.

Hun var i fin form , men dyrlegen var glad vi kom med henne.

De kan få blodforgiftning og bli veldig syke.

Det er bedre å få de til dyrlegen før de viser symptomer på noe.

Enn å vente til hun evt blir syk.Da blir det mye alvorligere .

Skrevet

Den må snittes opp så all vek og puss kommer ut.

Gjest Trollbundet
Skrevet

Men byllen er jo ikke der mer! Den er helt borte,hun er helt seg selv igjen! D var jo ei som sa at dyrlegen hadde sagt at det var helt normalt at jentepuser hadde det..

Skrevet

ok.Fikk ikke med meg det.Og jeg sa hva dyrlegen min sa , som er spesialist på katter.

Jeg er ikke noe ekspert akurat , men har tross alt fire katter.

Hvis byllen er borte , da er det ingen sak.Da skal det nok gå bra.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...