Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 noen sier at man skal først gi morsmelk å så grøt og andre sier grøt først også morsmelk. hvordan vet man at barnet ikke er mett viss det får morsmelk først da? gir det kanskje beskjed om at det er mett for det om det er en ny smak, skjønner ikke helt dette here. kan noen gi meg nen tips om hvordan jeg skal begynne med fast føde og dette her med morsmelk.
Aibell Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Grunnen til at du bør gi morsmelk først er at det smører tarmen på et vis. Belastningen på den lille magen blir ikke så stor. De er mer positive til nye smaker når de ikke er sultne fordi ved sult så forventer de melk. Dette er i alle fall teorien. Start med en teskje om du skal gi moset mat. Øk gradvis og forsiktig. Min fikk fruktmos og grøsset fra isse til tåspiss, hehe.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Så lenge du vil fortsette å amme, gir du mm først, så grøt. Men når tiden er inne for å trappe ned på ammingen, gir du først grøt/annen mat, så mm. Da vil barnet være mett fra før, og produksjonen din vil gå ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå