Guttemamman:-) Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Kjenner ut som mensen er på vei og jeg pleier bli skikkelig dårlig når den dukker opp så vurderer å ta et par ibux før jeg legger meg for å være sikker...men hva hvis det ikke stemmer at den er på vei, og jeg er gravid....er det da skadelig?
Guttemamman:-) Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 problemet er at det kun er naproxen og ibux som hjelper....tar jeg ikke det i tide blir jeg skikkelig dårlig...
xxxJulianexxx Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Paracet er tryggere. Tenk om du er gravid da:) Ibux skal helst ikke brukes under svangerskap i det hele tatt.
Guttemamman:-) Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2008 på esken står det at det ikke skal tas av gravide de siste 3 mnd...så da vil jeg tro de vet at det ikke er skadelig tidlig. Men er så skeptisk til sånt....huff...
Fikk maibaby06 Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Googlet litt her.... du kan sjekke denne linken hvis du vil:) http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=380893#Ssvar
hit og dit Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Det er i siste trimester at det er farlig, men den er ikkje anbefalt for gravide i det heile tatt. Fra felleskatalogen: Graviditet. Rådfør deg med lege før bruk av Ibuprofen ratiopharm tabletter under graviditet. Skal ikke brukes av gravide i de siste 3 måneder før fødselen. Ibuprofen ratiopharm kan gjøre det vanskelige å bli gravid. Fortell legen din om du planlegger å bli gravid eller om du har vanskleligheter med å bli det.
grå :) Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 ibux øker abortfaren, men jeg gikk på sterkeste typen i nesten en måned da jeg ble gravid og det gikk bra. spørs bare om jeg var unntaket eller ikke.
smågodt prinsessa Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Jeg fikk 600mg ibux når jeg var 4 mnd på vei ca. av legen. Jeg hadde nyresmerter.. helt jævlig. eneste som hjalp var de tablettene. Gikk på de fram til jeg var 6 - 6,5mnd på vei.. så blei nyreproblemet i orden heldigvis. Men legen sa jeg fint kunne bruke de tablettene FRAM til ca.6mnd.
Guttemamman:-) Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2008 huff ser ut som jeg får legge meg uten og heller ta hvis jeg våkner av mensen i natt. Er så frustrerende med mensen om natta for da våkner jeg ikke før det er for sent....og da blir det spying og "rier"! Hadde bare paracet hjulpet så hadde saken vært grei...
Guttemamman:-) Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. mai 2008 så ikke ditt innlegg før nå ingrid og gullet...Ser ut som de ikke er helt enige ang dette da...frustrerende med leger som sier så forskjellig..
anik Skrevet 8. august 2008 #12 Skrevet 8. august 2008 Ibux inneholder stoffer som kan skade fosteret, å øke faren for abort. Tok selv en sterk ibux i 1 trimester ved migrene, ble da fortalt av ei venninne at det kunne være skadelig, sjekket så dette opp med lege og internett, det stemte. Det finnes sikkert andre smertelindrende som du kan ta som hjelper mer enn paracet, men sjekk det opp med legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå