Lille Luna Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har slitt med tung pust i flere uker nå, og det går liksom ikke over. Ikke det at jeg regner med at det skal gå over heller, siden det er en vanlig plage spesiellt i 3 trimester, men jeg blir så sliten av å ikke få pustet ordentlig. Jeg føler jeg går rundt og peser, eller så ligger jeg rett ut og gjør "følselspusting", inn gjennom nesa...ut gjennom munnen. Og trapper er et kapittel for seg selv. Vi bor i 3 etage, og det å hente posten i 1 etage er som å løpe maraton. Jeg må legge meg og slappe av etterpå. Jeg er i uke 30 nå, og er rimelig normalvektig, har kun lagt på meg 1 kilo i svangerskapet, så jeg føler ikke at jeg drasser rundt på så mye ekstra vekt (ennå...) Men ALT er så tungt, og det å ikke få puste ordentlig er et slit... Er det flere som har det slik, og har noen eventuellt noen tips?
KarinB Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 jeg puster som en hval! Trapper er jo som sagt et lite maraton! Det er helt normalt tror jeg nok:) Kommer nok også ann på hvordan babyen ligger inni der. Jeg merker veldig forskjell bare fra time til time. Noen ganger kan jeg ikke sitte oppreist uten å få pusteproblemer, så da er det bare å lene seg godt tilbake og gi rom! hehe
gullegget Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Jeg har også hatt det sånn. Måtte konsentrere meg for å få pustet ordentlig til tider. Men så var jeg til akupnktur, ønske barnet velkommen behandling. Jeg er bare 32 uker, så det er ikke modning. Men gir mor litt energi, hjalp på bekkenet, pusten.. Akupunktøren er veldig flink med gravide:)
Lille Luna Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2008 Takk for svar:-) Akupunktur brukte jeg i 1 trimester pga kvalme, og det hjalp veldig. Kankje jeg skal ta en ny behandlig mot tungpusten? Takk for tipset!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Jeg puister og peser som en hval også, ikke noe behagelig (har høy mage, samt astma, ingen god kombinasjon). Min erfaring er iallefall at når magen synker blir det lettere å få puste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå