Gå til innhold

vil ikke sove i egen seng..

Anbefalte innlegg

Skrevet

tulla vår vil ikke sove i sengen sin om natten.. ho er bare ca 6 uker da men om kvelden når ho sovner legges ho i sengen og da våkner ho etter en liten stund.. klarer ikke roe seg selv.. tar ho i sengen vår og ho sovner.. har prøvd å pakke inn sengen hennes så den ikke skal føles så stor men neida.. lagt klær som jeg har brukt under hodet hennes, varmet opp sengen. har lagt ho der på dagtid og da sover ho der men ikke om natten.. noen tips..?? ho driver å kvepper seg selv og finner ikke helt roen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har oxo ei lita jente på 7 uker og vi har samme prolemet. Jeg har nesten bare gitt opp jeg og lar hun få ligge med oss for jeg føler at hun er så liten ennå og det er jo veldig koselig å ha henne nær meg:)

Skrevet

ja det er jo det men ville kose litt med samboeren og jeg.. ligge litt i armkroken hans.. han er redd ho skal bli bort brelt med å ligge i vår seng.

Skrevet

Jeg ligger i armkroken til min kjære selv om hun ligger i senga vår. Vi har jo en stor seng og jeg ligger mellom de. Skal vi gjøre noe mer enn å småkose så tar vi det i et av de andre rommene i huset..Stua, kjøkkenet ... Overalt:) Om du mente å skrive at dere er redde for at hun skal bli bortskjemt så tror jeg ikke at de kan det når de er så små, men kan være jeg har feil..

Skrevet

Kom bort i anonymknappen jeg:) Men det var meg som skrev over.

Skrevet

Det er helt normalt at en 6 ukers baby vil være nær mammaen sin! Ikke vær redd for å skjemme henne bort, du gir henne trygghet og nærhet og det kan de ikke få nok av :)

Du er det tryggeste hun vet i en helt ny og litt skummel verden. Hun vil tidsnok lære seg å sove alene! Det haster ikke :)

Skrevet

hørtes veldig kjent ut.. tulla vår lå sånn de første 2 mnd, før hun fant ut at hun ville sove i sengen sin.... bare fortsett å prøve... plutselig så går det.... jenta vår har fått det for seg på nytt nå at hun skal ligge hos oss, men jeg regner med at det går over denne ganeg og. nå er hun 4,5 mnd...

Skrevet

Babyen min roter litt med dette annenhver dag. Virker som om han er mer kose-syk enkelte kvelder og må kjenner varmen fra meg for å roe seg ned til natten. Han bruker også å våkne når jeg flytter han. Mens han enkelte dager ligger og småknyr litt før han sovner og sover godt og lenge når han først sovner i egen seng. (4-5 timer og han er bare 4 uker)

Jeg har skjemt han bort med å sovne på puppen og jobber instendig med å få endret dette mønsteret men det er jammen ikke lett heller.

Skrevet

godt å se at det ikke bare er jeg som har det sånn.. husker ikke når første mann sov i sengen sin selv,. men er som noen nevnte at ho må ha meg i nærheten for å sovne.. om morningen kan jeg stå opp og ordne meg og storebror mens ho sover videre.

Skrevet

du kan ikke skjemme bort en baby verken med pupp eller kos!!!!

Skrevet

Jeg fikk beskjed av helsesøster som var innom her at jeg må ikke la han sovne ved puppen da dette gir dårlige vaner selv om han er baby og sliter ut mine stakkars brystvorter om han begynne å bruke meg som smukk.

Skrevet

vi begynte å legge snuppa egen seng da hun var 6 ker. Jeg vlle ikke at hn skulle gråte i det hele tatt, så bar henne i søvn og la henne ned i sengen. da våknet hun fort fordi hun kke lå på dsamme sted som da hun sovnet. de åpner øynene innimellom .

vi la hebnne våken og satt men en h¨nd på magen hennes mens hun sutret. begynte hun å skrike skikkelig tok vi henne opp. Nå sovner hun der og sover av seg selv. Les på sovekarin.no:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...