Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte ganske tidlig med introduksjon av fast føde, men nå føler jeg meg veldig forsinka og forbigått...:)

babyen er nesten 8 mnd, har ikke tenner og spiser litt grøt og mos/pure av banan, gulrot, potet, brokkoli og diverse frukt i tillegg til mm, som det fortsatt går en del av.

Har lest litt nå om biter av diverse grønnsaker og frukt, og brødskive, og forstått at man ikke trenger å bare gi most mat til så små babyer..men at mange spiser sånt allerede ved seks mnd selv om de ikke har tenner.

men er så usikker på hvordan jeg skal gjøre dette... råd og tips? har hittil bare gitt grøtkonsistensmat med skje, kan ikke akkurat gi h*n en brødskive og si "spis", liksom... hjelp! :)

Vil også gjerne ha tips til lettvint mat jeg kan gi han... banan er det eneste virkelig letvinte jeg vet om foreløpig.. bare skaver av med skje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt mini små biter med brødskive fra han var 7 mnd. Jeg skjerer bort skorpen og smører på smør, så river jeg av små biter og dypper i kaviar/leverpostei/skinkeost/makrell i tomat på tube/syltetøy. Du kan og bløte den opp i litt mme på et fat så kan du gi litt større biter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...