Gå til innhold

Konstant dårlig samvittighet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjøre alt for å være verdens beste mamma.....På kveldene når jeg tenker på hvordan dagen har vært kan jeg ofte begynne å gråte.Vi har det så bra sammen, koser oss mye. Men jeg er livredd for at jeg ikke skal gjøre alt godt nok. Får dårlig samvittighet og blir lei meg om han ble overtrøtt til kvelden eller ble redd og begynte å gråte når noen andre holdt han osv. Er så redd for at babyen min skal være utrygg og ikke ha det bra. Flere som har det som meg? Synes det er vanskelig å få til gode rutiner, og ofte kan det bli lite sammenhengende søvn på dagtid. Vil nesten ikke farte på dagtid noe lengre, for da blir det bare tull med sovingen hans. Kan babyen på noen måte ta skade av dette? Off, det er et stort ansvar å være mor;) Hender det seg at det blir for tett program hos dere, slik at det går ut over rutinene/sovingen til babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil først bare si at denne tenkingen din er heeelt normal!!! Sånn er det å være mamma... mye glede, men også utrolig mye beskymringer:)

Du skal ikke slutte å gå ut, men rutine er veldig viktig for babyen din..

hva med og avtale ting etter at babyen har sovet? så slipper det å bli masse småsoving i løpet av dagen( litt i vogn, litt i bil osv)

etterhvert som rutinene kommer, vil du nesten alltid kunne gå etter klokka på når babyen din sover, og deretter avtale ting som det ikke kræsjer...

det kan være tungt å bli mamma for noen, og vanskelig og innse at man har en til å ta ekstra hensyn til.. det blir en vane:)

been there, done that:)

lykke til..

Skrevet

Fint å se at jeg ikke er den eneste! Jeg har så mye dårlig samvittighet hele tiden, får han nok oppmerksomhet, holder jeg meg godt nok til rutinen hans?? osv. osv. Heldigvis har det blitt bedre med tiden. Han er 8 mnd og har funnet sin egen rutine, selv om jeg har gått ut på kafé og gått turer uten å ta hensyn til hans rutine siden han ble født. Men det har ordnet set av segselv. Så jeg prøver så godt jeg kan å ta hensyn til rutinen nå, men ikke alltid. Og det med oppmerksomhet....jeg må jo også gjøre husarbeid, sitter litt på internett, så har fremdeles dårlig samvittighet for det! Det e ikke lett å være mamma nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...