Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som tar seg en utepils?

Jeg er ferdig med amming og liker å ta meg en øl (en stykk). Virker som om jeg er den eneste som gjør det.

Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med baby på fanget, liksom?

Ser ikke noe galt i at noen tar EN øl, men føler selv at det ikke "tar seg ut" for meg selv. Vet ikke helt hvorfor.

Øl er godt!

Skrevet

Sitter på samme bord ;) Han er ikke liten baby lenger da, men jeg synes det er flaut allikevel. Føler vel det samme som deg da =)

Skrevet

liker ikke å sitte i nærheten eller å drikke en øl i nærheten. Etterhvert kan jeg ta en øl eller no på kvelden etter at han er lagt, men nå som jeg ammer og barnet ikke tar flaske så blir det ingenting.

Skrevet

Jeg synes ikke baby og alkohol hører sammen, det er et prinsipp jeg følger. Skal jeg drikke, går jeg ut for å gjøre det mens samboeren min er hjemme med gutten vår. Skal vi drikke begge to, skaffer vi barnevakt... Det føles feil, som dere over også skriver...

Skrevet

nei, jeg gjør det....har jeg lyst på ei pils en lørdagskveld så henter jeg meg en ! tok meg ei pils til maten i kveld......godt:-) men, jeg drikker meg ikke full nei, bare så det er poengtert!

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i aa ta ett glass vin eller en pils med ungene mine til stede! Jeg drikker meg absolutt ikke full....Skal man kun drikke alkohol til fest(uten barn)?....Da gaar dere dessverre glipp av mye godt....mat og vin tilhorer jo sammen! Jeg synes det blir feil aa skjerme unger for noe som er faktisk helt normalt...synes det er sunt at ungene mine ser at en voksen person kan kose seg med alkohol paa en forsvarlig maate.

Skrevet

Du er IKKE alene! Jeg tar meg en utepils med vesla i vogna,og jeg nekter å være flau for det! Poenget er jo bare å ikke bli for påvirket...Å kose seg må da for guds skyld være lov selv for nybakte mødre,så sant man ikke ammer da,hvilket jeg ikke gjør.

Hjemme koser jeg meg med god vin til god mat også.

Er enig med USAmamma her at det er INGEN grunn til IKKE å ta seg et glass så barna ser det. Skal man la være å ta et glass i 18 år da?Nei,vet du hva..!

Å se foreldre kose seg med et glass i ny og ne må tåles,og da selvfølgelig uten at man blir full.

Det handler om å utvikle et normalt forhold til alkohol for barna,uten negative opplevelser i forhold til det.

Nyt utepilsen din,du!!!!!!!!!!!

Skrevet

jeg gjøre det ikke offentlig på uterestaurant her i byen nei. Men det henger sammen med jobben min og ikke med ungene. Ungdommene jeg jobber med forstår jo nødvendigvis ikke at det er den ene ølen/vinen og ikke noe mer...

Jeg tror ungene har godt av å få et normalisert forhold til alkohol, at de ser at det er mulig å kose seg uten å bli påvirka. Tror det er bedre for ungene å se at vi gjør det, og aldri se oss berusa enn at vi skjuler det for dem. Har en venninne som fant ølog vinflasker hjemme men aldri så at foreldrene drakk- gjett om det var spennende og tabu å drikke selv da?!

Skrevet

Tar meg gjerne en liten utepils i sola med bebis på fanget. Men bare en!

Skrevet

Imin hverdag synes jeg det er rart hvis jenta mi på snart 5 år ser meg ta et glass vin til julemiddagen til og med..

Nesten så jeg skjemmes hvis jeg tar en Clausthaler når hun er våken også...

Men jeg reagerer ikke på at andre gjør det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...