Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 ..tenker da på stell,aktivitet- ja alt som skal skje i løpet av et døgn med den lille!føler nemmelig at pappaen her melder seg litt ut, og lurer bare på hva deres menn gjør....
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Han går på jobb, kommer hjem, legger seg på sofaen og der blir han liggende til han skal legge seg. Hvis ikke han forlater huset da, besøker venner eller liknende. Jeg har gitt opp å mase. Verre er det at han ofte klager på at jeg har gjort ting galt, vasket feil bukse, ikke hatt tid til å rydde opp før han kommer hjem, middagen er ikke god osv. Han har enda ikke skiftet en bleie, og til og med det å ta mini med fra bilen og inn i huset ser han som en utfordring fordi han mener at det er vanskelig å få løs selene i barnesetet.
lilleskatten Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 heia.. det er nok stor forskjell på hva en pappa gjør trur jeg.. Men her har jeg en mann som virkelig går inn for denne rollen og bruker nesten all sin tid på sønnen sin da han kommer hjem fra jobb. Skatten vår er nå blitt ett år.. Pappan tar seg av han, steller, bader, går tur, tar han med seg...og står gjerne opp i helga med han.. Jeg har begynt på jobb igjen nå så da blir det kose tid for alle når vi er sammen. Er nok heldig her<3 Ønsker deg lykke til videre og håper far stiller litt mer opp.
wirre;o) Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Jeg står opp og henter vesla til sengen vår, der koser vi litt før vi står opp alle tre. Vi bytter på litt sånn på slump hvem som tar morgenstellet på badet, lager og gir grøt eller går tur med hunden. Når jeg skal begynne i jobb er det jeg som må ta hunden før jeg reiser, og han må ta vesla alene om morningen; jeg er jo på jobb alt når de står opp. Han kommer hjem fra jobb og vi spiser middagen jeg har laget, han leker og koser seg med vesla før vi igjen slumper på hvem som gir kveldsmat, tar kveldsstellet eller går tur med hunden. Tror nok jeg vil ønske å ta kveldsstellet når jeg begynner å jobbe. Men ellers gjør han ikke så mye mer enn å bære ut søppelet og være sjefen over kildesortering. Men han jobber mye, mens jeg har mye tid hjemme så det er helt greit. Bare det ikke fortsetter når jeg begynner i jobb igjen.
Honningmelon Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Vi har to barn, og pappaen her er veldig flink med barna. Han gjør det samme som meg. Kler på, steller dem, legger dem, men er mye flinkere enn meg til å leke med dem :-) Ellers så er det vel meg som tar det meste av husarbeidet, men han gjør en grei nok jobb der.
Zupermam Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 å herregud. Ja, du skal nå få noe å streve med i årene, hehe... Jeezuz for en fyr
<3 + <3 + ? Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Her jobber pappaen 2 døgn i gangen og har flere dager fri etterpå. Når han er borte faller jo alt på meg, men han tar igjen det når han er hjemme. Da er det jo han som er med gutten når jeg jobber. På ettermidddagene deler vi noenlunde likt. Har det veldig fint nå egentlig.....litt spent på hvordan "vårt perfekte liv" når andremann kommer til høsten.
Dunder Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Han gjør alt og stort sett mer enn meg. Jeg har i praksis helt fri hver ettermiddag og kveld for han tilbringer all tid utenom jobb med snuppa.
mamma-07 Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Jeg er nok av de heldige før vi fikk sønnen vår var ikke mannen min interessert i unger engang men det forandret seg temmelig raskt. Han forguder sønnen vår og steller,bader og leker med ham. Har nok hatt litt å si at jeg gikk på kveldsskole når jeg fikk gutten og fortsatte der etter han var født han ble nødt til å være mye alene med ham og finne ut av ting. Dette vokste han mye på ikke blandet jeg meg borti hvordan han gjorde ting heller han fikk lov til å gjøre ting på sin måte dette kunne resultere i noen rare klessammensetninger, rompesalve i kinna og bleia bak fram men etterhvert lærte han det også. I tillegg bytter vi på å stå opp med ham spesielt i helgene så begge får sovet ut en dag hver. Husarebeid der tar pappaen den andre etasjen mens jeg tar første, er litt treg og kan gå tre uker mellom hver gang han gjør det noen ganger men vi bruker jo mest første etasjen så da klarer jeg faktisk å la være å ta over for ham. Du må reise bort fra pappaen og ungen pass på å ringe rundt til moren hans og din si de ikke skal hjelpe til og la ham få se hvorda det er finne ut av ting selv kanskje det hjelper, hvis du orker å reise fra den lille da.
Sylteflesk Skrevet 3. mai 2008 #10 Skrevet 3. mai 2008 Mer enn meg, er jeg redd. I hvert fall på hverdagene. Han står opp med jenta vår på 18 mnd, gir henne frokost, kler på henne og leverer henne i barnehagen. Henter henne i barnehagen, lager middag til oss. Bading om kvelden gjør vi stort sett sammen, det er en kosestund for oss og jenta som elsker å bade. Vi legger henne annenhver kveld. Hun våkner som regel flere ganger om natta, da bytter vi på å gå inn og roe henne ned igjen.
Gulljentene Skrevet 3. mai 2008 #11 Skrevet 3. mai 2008 Min mann gjør også mer enn meg med veslejenta faktisk... Men til gjengjeld ordner jeg mer i huset - lager mat, setter inn i oppvaskmaskin og tømmer den, vasker og bretter tøy, vasker benker og bord. Også er jeg den som planlegger, mens han iverksetter F eks finner jeg frem nytt tøy til jenta vår på ettermiddag/kvelden som hun skal ha på neste dag pluss finner frem hva hun skal ha på matpakka, mens han kler på, skifter bleie, leverer og henter i barnehagen. Også vasker han gulvene i leiligheten - synes vi har en ganske grei arbeidsfordeling Han jobber alltid 8-16, mens for min del varierer det veldig siden jeg jobber i butikk. Så det er lettere for han å innarbeide rutiner for jenta vår også. Barn trenger jo faste rammer...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #12 Skrevet 3. mai 2008 Jeg gar ut av huset å går på jobb kvart på seks.Han tar opp ungene og steller dei og gjer dei klar til barnehagen.han henter dei i barnehagen klokken halv fire reiser hjem og starter på middagen.eg kommer hjem halv fem.Eg legger klar klærna til ungene og planlegger middagen dagen før.I helgene tar jeg meg av husarbeidet men ellers er jeg fornøyd på hvordan vi har det.Koser oss masse med barna.Det er det vi prioterer først.Han er utrolig bra.Han får slenge seg ned på sofaen etter middagen.Da starter eg med kveld stellet etter barne tv
LapScouse Skrevet 3. mai 2008 #13 Skrevet 3. mai 2008 Han jobber 6.30-15, så jeg tar småtten og morgenen. Han henter i barnehagen 16, og har han til jeg kommer hjem et sted mellom 17 og 22. Han gjør absolutt alt med gullegutten, for utenom å bade han. Det er visst min oppgave... til gjengjeld støvsuger han ALLTID. Han har mini "hele" dagen annenhver lørdag når jeg er på jobb. Jeg er heldig som har en så flink mann. Skulle bare mangle at menn stiller LIKE MYE OPP, men jeg er veldig takknemlig og vet jeg ikke skal kaste'n på dør med det første!
PinkBabyDoll Skrevet 3. mai 2008 #14 Skrevet 3. mai 2008 Null og niks...han bor i en annen by og viser null interesse for si lille datter. Hun er snart to år og han har enda ikke sett henne...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #15 Skrevet 3. mai 2008 Vi deler på det helt likt vi. Steller og legger hver vår unge Jeg tar elste den ene dagen og han minsten så bytter vi om dagen etter. Han har ungen annen hver helg og da gjør han alt,til og med rydder og annen hver helg har jeg ungen og gjør alt. (Jeg jobber annenhver helg,Så det må bli slik.)
børdi Skrevet 3. mai 2008 #16 Skrevet 3. mai 2008 pappan er med på alt. Han skifter bleier, leker med de, gir mat, lager mat, vasker, vasker opp,,, ++++ Eneste han aldri hjelper til med er å vaske badet, men det vil jeg helst gjøre selv. :-) vi deler vel nokså likt her i huset....
yasmina Skrevet 4. mai 2008 #17 Skrevet 4. mai 2008 Vi deler vel noe lunde likt og jeg syns ike det har noe med aa vaere heldig aa gjoere. Det er da like mye hans barn
hamsterdansen Skrevet 4. mai 2008 #18 Skrevet 4. mai 2008 Han gjorde ikke så mye, nå blir han å gjøre enda mindre, tuppa han ut jeg. Og det føles godt!! Man skal fen ikke stole på andre enn seg selv. Girl power!! ;-)
julenissen Skrevet 4. mai 2008 #20 Skrevet 4. mai 2008 Like mye som meg! Vist ikke hadde jeg banka han med kjevle!(bare tuller) men jeg forlanger faktisk at vi deltar likt i all aktivitet med gutten vår og i hjemme.
oui-oui Skrevet 4. mai 2008 #21 Skrevet 4. mai 2008 Stort sett det samme som meg, tror jeg. Vi samarbeider godt både når det gjelder barna og hus/hage. Han styrer kanskje litt unna alt som har med klesvask å gjøre, men tar det igjen på andre områder. Trenger aldri be mannen min om å ta i et tak, han tar initiativet selv og ofte er han raskere i avtrekket enn meg når det gjelder ungene. Veldig bra med et godt samarbeid i en tid som er slitsom nok uten den typen konflikter (har en på 4 og ei lita ei på 18 mndr + hver vår krevende jobb) :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #22 Skrevet 4. mai 2008 Jeg går hjemme mens datteren vår er i barnehagen så jeg gjør alt på dagtid. Han jobber fra 8-16 ca. På kveldstid deler vi alt, vi vasker også halve huset hver, står opp annen hver dag i helgene, og ta kveldsteller annen hver kveld:-)
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 5. mai 2008 #23 Skrevet 5. mai 2008 min er på jobb, kommer hjem i 16-tiden, så spiser vi middag sammen, vi rydder av bordet sammen, han leker med sønnen vår mens jeg slapper av eller gjør andre ting. Han tar kveldsstellet/bader,gir kveldsmat og legger han. Jeg synes han gjør ganske mye...men han vil ha det slik, han vil jo være sammen med sønnen sin mest mulig Godt for meg å få litt "avlastning" også på ettermiddagene:) I helgene står han som regel opp med han,så jeg får sove lenge hvis jeg ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå