Amalie82 Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Vi har brukt acta graco til nå, men nå begynner vesla å bli litt for stor til det. Jeg har et "be safe izi", men når jeg prøvde det, så det ikke ut som hun satt noe godt i det hele tatt. Det ble for bratt, og når hun skulle sove, ble hun sittende med hodet fremoverbøyd. Jeg har klart å stille litt på det, men ikke nok. Noen som har dette setet som har noen tips?
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Har iZi Combi, og er superfornøyd! Gjør ingenting om barnet henger hodet framover mens det sover, og hvis du vil, så kan du la barnet bruke ei sånn pute rundt nakken, så blir hodestillingen litt bedre å se på. Barnet vårt sitter som en dronning i setet sitt, og vi har hele tiden hatt det i den mest skrå posisjonen. Likevel har hun av og til hengt med hodet mens hun sover, men det gjør henne ingenting.
Amalie82 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 izi comfort var det visst vi hadde. Hvor stor var hun når dere begynte å bruke det?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Hei... Lillebror har fått et nytt izi combi sete sist helg og han ble 1 år i går.Før det hadde vi Acta Grako logicoS. Han henger litt med hodet, men synes ikke det gjør så mye. Storebror hadde et izi Kid sete og han satt i det fra han var 7 mnd, hang like mye med hodet da. Vi er kjempe fornøyd med de setene, og det ser ut som lillegutt trives veldig godt han også. Har det i full "liggestilling"
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Gullet var snaut året da vi begynte med iZi-setet. Nå er hun 3.
Amalie82 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2008 Vesla er 9 mnd nå, og begynner å kjede seg når hun sitter bakovervendt, men hun sover mye bedre i det setet da. . Tipper hun veier ca 8 kg, så kan vel vente til hun veier 9 eller 10. Tror det var fra 9 kg det sto...
Amalie82 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2008 Brukte du sånt sete som du kan bære med deg frem til da?
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Men om hodet henger forover, har jo ikke sidekollisjons beskyttelsen noen som helst effekt... Det er et problem med bakovervendte stoler at de er ganske bratte, selv i hvilestilling. Det er mye pga at bilsen sete er formet på den måten at det skrår bakover mot seteryggen. Da blir jo stolene brattere også. (Vi hadde izi kid til eldstemann) Men det finnes noen seter som har litt mer hvilestilling enn izi setene da. Jeg har ikke oversikt over alle, men vet at f eks Britax fixway er et slikt sete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå