Gå til innhold

Har alle forsikret barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor,og hvorfor gjør man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke forsikret jenta mi - eller meg selv for den saks skyld. Stoler på folketrygden.

Skrevet

Både jeg og barnet er forsikret mot dødsfall og uførhet/invaliditet, samt engangsutbetaling ved alvorlig sykdom. Det er vel verdt pengene, støtten man får fra det offentlige er latterlig lav. Kan anbefale TrygVesta sin BarneforsikringEkstra, den har blitt kåret til best i test.

Skrevet

Å få penger ut av forsikringsselskap i tilfelle invalidisering av barnet er som å klemme på en stein. Det er totalt visvas for 99% av de som forsikrer seg.

Skrevet

Jeg har forsikret datteren min hos Storebrand, rett og slett fordi de kom best ut i test. Syntes det er et fornuftig utlegg i mnd.. Det som staten betaler er fint det..men de gir deg ikke noe ekstra ved død f.eks. Ikke at det erstatter noe, men det koster en del med begravelse og slikt...å måtte ut med en større sum fra egne penger da, det er ikke det man trenger oppå det hele.

Ellers er du sikret en del ekstra til barnet om barnet skulle bli ufør for livet eller midlertidig. Og selfølgelig ved ulykker...

Den forsikringen jeg har inngår også å kunne bruke privatklinikker, rett til psykologtimer og kiropraktor. Man vet aldri hva som kan komme til å bli nødvendig...og forhåpentligvis kaster jeg bort pengene mine, men skulle noe skje vet jeg at det er noe hjelp/støtte å få.

Skrevet

Til 21:47, har du noe å underbygge disse påstandene? Har du lest vilkårene? Det du sier er så typisk når man ikke har noe som helst peiling på hva man snakker om.... Kom tilbake nå du har lest vilkårene for det du evt betaler penger for.. Jesus!!! Uvitende folk as...

Skrevet

Denne anonym 21:47 har nok mye rett når det gjelder forsikringer hvor dekningen er avhengig av medisinsk invaliditet. Det er veldig høy terskel for å erklære noen 100% invalid. Det er lavere terskel for arbeidsuførhet. Etter min mening bør man derfor velge en forsikring som dekker arbeidsuførhet, spesielt også fordi man da fyller ut helseerklæringen i ung alder.

Skrevet

har forsikret datteren min og meg

Skrevet

kan få forsikring i banken din f.eks

Skrevet

Vi har tegnet dødsforsikringer begge to (altså foreldrene) slik at den som er igjen+datteren vår får en økonomisk kompasasjon for tapet. Datteren vår er ikke forsikret da vi stoler på AS Norge (og mindre på forsikringsselskapene).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...