Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Ser mange sier "stygg og feit" akkurat som de var samme sak.. Mener dere det? At de som er overvektige er også stygge?
"husmor"med lille Nora Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 nei. overvektige kan være fine dei og:) ikke alle som er tynner er fine heller.. men eg går ikke rundt og sier stygg og feit..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Jeg syntes overvektige kvinner kan være vakre, sexy etc. Men jeg må desverre innrømme at slanke, sunne kvinner som oftest er penere. men da mener jeg SLANKE.. Ikke tynne eller undervektige. Jeg assosierer overvekt med latskap og mangel på selvbeherskelse, avhenginghet, svakhet. Og dette på tross av at jeg kjenner en haug med sterke, vakre og dyktige, lubne kvinner.. Jeg er nok farget av samfunnets idealer jeg også.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Forskjell på feit og beikfeit. bleikfeite mennesker kan være normalvektig, men de er ikke spesielt attraktiv. Men for å svare på spørsmålet ditt -nei, stygg og feit er ikke samme sak for meg.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Det finnes vel like mange mindre pene overvektige som det finnes mindre pene normalvektige eller undervektige. For meg henger ikke skjønnhet sammen med vekt, bare se på XL-modeller. De er jo nydelige. Men det finnes jo grader av overvekt også, en sykelig overvektig kan det være vanskelig å finne vakker da en kanskje sjokkeres over kroppen?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Men feit er jo et veldig negativt ladet ord.. Det jeg definerer som feit, er ikke spesielt vakkert.. Men overvektig er liksom ikke det samme som feit.. ihvertfall ikke sånn jeg ordlegger meg. For etter min mening kan man være overvektig OG vakker.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Jeg synes ikke vekt har noe å si på om du er pen eller stygg. Det har veldig mye å si hvordan du fører deg. Opptrer du med en passe dose selvsikkerhet, kler deg riktig etter fasongen og føler deg vel, så kan du være både overvektig og tynn, men likevel se bra ut. Mye kommer an på hvordan du ser på deg selv og at du bruker klær som kler deg. Men litt lubne damer ser nå bedre ut enn sykelig tynne damer, synes jeg da.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Kanskje ikke direkte stygge, men lite atraktive.. Jeg forbinder ikke fedme med NOE positivt, det er jo egentlig et resultat av inaktivitet og fråtsing.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Haha. Må le. Fråtsing. Det virker ikke som du kjenner mange kraftige mennesker hvertfall. Overvekt kan komme av medesiner som er viktige. Mange medesiner har desverre vektøkning som bivirkning. De kraftige menneskene jeg kjenner er verken late eller overspiser. Noe har med forbrenning å gjøre og. Jeg synes veldig mange kraftige mennesker er pene
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Uhmm.. God i fysikk du eller? Joda, i noen få tilfeller kan det selfølgelig være andre årsaker til overvekt, som f.eks. medisiner. Men den absolutt vanligste årsaken til fedme er likevel; Man dytter inn masse energi som man aldri bruker opp.. Og om noen har "dårlig" forbrennning, er de som regel skyld i det selv, gjennom mange år med uvettig kosthold og mangel på aktivitet. "energi kan ikke oppstå eller forsvinne, kun endre form" Ergo; man blir ikke feit om man ikke putter på for mye mat i kroppen.. Fettet oppstår ikke ut fra intet.. (selv om det er maneg som prøver å overbevise seg selv om det)
roannima Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 spør du meg så kommer skjønnheten innenfra,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, det vakreste mennesket jeg kjenner er vel ca 120 kg,,,,,,,,,,,det styggeste mennesket jeg kjenner er ca 50. moralen er da, man kan ikke måle ett menneskets skjønnhet ut fra hva øynet ser, men hva man ser i det andre individets øyne :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Min samboer mener i allefall det. Var slank, veltrent og hadde flat mage før jeg ble gravid. Nå er jeg 6 kg tyngre enn da jeg ble gravid. Trening blir det ikke mye av, bortsett fra 1-2 timers trilletur hver dag. Nå synes han at jeg ikke er attraktiv lenger, maser om at jeg må trene på helsestudio. Dersom jeg ikke trener, ser han på det som om jeg ikke bryr meg om han lenger. Er det slik det skal være?
roannima Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 oh my gud,,,,,,,,,,,,,,,,,,, for en mann da,,,, sånn skal det jo ikke være!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Hva?? Shit, for en tosk.. Han må da skaffe seg litt perspektiv her i livet.. Du har jo båret frem barnet hans for pokker! Og om han mener det så kan han da for syns skyld ihverfall juge litt.. Man må jo ikke nødvendigvis såre kjæresten sin heller da.. Sånn skal det ikke være.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 Hæ? De sier vel "stygg OG feit" for å presisere at personen er begge deler. Hadde stygg vært synonymt med feit, så hadde man jo kun behøvd å skrive feit.
Marit82 Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 Dette med å være tykk. Jeg har hele livet mitt vært tykk. Godt overvektig. På det meste veide jeg 96 kg. Jeg har faktisk slitt med kroppen min , itillegg er jeg en lys jente. Pigmentene har jeg dessverre ikke fått så mye av. Jeg blir aldri brun , bare rød. Så har jeg itillegg vært så uheldig å heller ikke få farve på øyenbrynene mine eller på vippene. Så har jeg hatt overvekten på magen mest. Jeg har alltid vært sporty, spilt fotball, basket , danset osv. Spist sunt , med da litt for mye kanskje. Farsiden min er "store folk" Jeg har aldri vært et mobbe offer, men jeg var aldri henne som var kjæreste med alle. Jeg var noe kvapsete kan man si. Jeg var populær, for jer var og er et likende menneske. Masse humor selvsagt , og masse sjarm og selvironi. Da jeg ble voksen , traff jeg to andre igjennom videregående skole. Vi ble gode venniner. 3 godt tykke! Da kom den virkelige selvtilliten. Vi var ærlige med hverandre. Du er tykk! Kom hit tjukka. Tjukk og fin. Sexy Fat lady. Jeg lærte å bære vekten min. Med stolthet og rak rygg! Jeg farget vipper og bryn, og dollet meg. Jeg som alltid var vakker på innsiden , ble stunning på utsiden. Jeg er meget skarp, har kjappe replikker. Og utrolig pene øyne. Jeg har en snerten rumpe. Jeg har lært meg å kle meg. Jeg ble stolt av meg selv, og bar kroppen min med stolthet. Det er klart det hjelper å bli voksen. Man slipper tenårene, med kviser og usikkerhet. Etter svangerskapet mitt , raste jeg i vekt i forbindelse med amming. Jeg gikk ned 15 kg. Og må si jeg trives her nede. Fremdeles er jeg stor. Ikke tykk , litt overvektig. Fremdeles er jeg vakker, jeg er sexy. Selv om jeg er blek , er jeg det på en fin måte. Moralen: Å være tykk er det samme som å være tynn. det er ikke kroppen som teller, men det indre. Det du lyser på innsiden kommer ut. Hvis man lærer seg å kle seg , og viktigst , være stolt av den man er. fokusere på hva du synes er vakkert , så lyser det. Du er Vakker! Lær deg å bære kroppen din. Lær å ha selv ironi , lær å stole på deg selv. Det lyser! Du gløder. Store kvinner er like vakre som Små kvinner. Ikke la kropsshysteriet , og lære boka spise deg. DU er den DU er. Lær deg å elske deg selv. Men som HI spurte , så Ja! Tykk er i dagens samfunn synonymt med stygt. Slik er det , dessverre. Det er ikke en fordel å være tykk. Alle helse faktorene, helvetteskjøre for å finne klær, selvtilliten , dømmende blikk. Som en også skrev: Latskap. Det er viktig å huske på at noen er arvelig belastet.Mens andre har spist seg dit. Alt avhenger hvordan du bærer kroppen din. Pleier den. Tar vare på den , samma størrelsen. Å være flink å bruke sin størrelse , ikke trø på seg 2 nr for små klær , fordi vennina bruker det. Jeg synes kvinner, og menn som går rundt å er store og kler seg som dass er trasige. Enkelte stygge. Uflidd! Jeg synes små slanke damer, som kler seg trasig, oser dårlig selvtillit og usikkerhet ofte også er mindre pent. Stygge, uflidd. Vær stolt av deg selv, jobb med kroppen , ikke mot den. Klem Fat Mother Theresa! Ps. Dattra mi er en plugg ,og er sinnsykt vakker. Hun bare smiler. Hun sjarmerer verden ! Hun bare er seg selv. Aner ikke noe om fordommer, helse eller klær. Hun er vakker hun!
roannima Skrevet 2. mai 2008 #17 Skrevet 2. mai 2008 fantastisk innlegg marit82!!! liker deg jeg, hehe :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå