JulieF*Victoria* Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Jeg passer selv på å drikke minst 2 liter vann daglig, men det er verre med gubben min, selv om jeg har sagt det til han=( Og nå leste jeg akkurat i boken "vi ønsker oss barn" av gynekologen Zita West, at det er kjempe viktig at mannen også drikker minst 2 liter om dagen....dette fordi sæden består av store deler vann såklart. Det irriterer meg at han ikke kan ta litt ansvar selv, jeg må liksom løpe etter han med et glass med vann flere ganger i løpet av kvelden:( Det samme gjelder frukt og grønnsaker....han spiser det bare hvis jeg prakker det på han!!!! Jeg er jo etter 9 pp blitt mer og mer opptatt av å ta i et tak i helsen vår, og bli litt flinkere til å leve sunt...Det kan jo ha mye å si for å øke sjansen til å bli gravid.
flypapir Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Vi lever i grunn akkurat som vi pleier, bortsett fra at jeg har kontroll på når jeg har el og ikm... Tar folat da, og jern siden jeg har jernmangel. Borsett fra det prøver jeg å leve mest mulig normalt.
Giinaღ Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Heisann Forstår deg godt. Kosthold ER veldig viktig, spesielt viktig hvis man faktisk ikke blir gravid med det samme. Det er ikke bare en "myte" at man skal ta litt ekstra vare på kroppen i en prøveperiode. Jeg ble gravid i oktober men mistet i MA. Den tiden jeg var gravid spiste jeg veldig usunt, mistet all matlyst og alt som fristet var junk food og snop. Det har jeg bestemt meg for at IKKE skal skje igjen. Sier ikke at det var grunnen til at jeg mistet, men ingen vits å ta sjanser. Prøver å drikke masse vann nå og spise mye grønt, i tillegg til vitamintilskudd. Heldigvis er typen min ganske fornuftig i matveien og vi trener regelmessig begge to. MEN synes det er viktig at man skal kose seg iblant også, bare ikke for ofte Viser seg jo at et blodsukker som går opp og ned ikke er så gunstig for det å bli gravid. Lykke lykke til!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå