Gå til innhold

Noen som skal til syden i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vet om det evt er å anbefale? Blir det for varmt for oss gravide, og hva med mat og vann??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal, og gleder meg veldig! To uker i Kroatia + en uke i Ungarn (sistnevnte er vel egentlig ikke "Syden", men tilsvarende varmt og herlig) når jeg er i uke 23-25 cirka.

Mat og vann: følger samme regler som jeg alltid gjør. I Ungarn er vannet i kranen fint å drikke, i Kroatia drikker jeg kun flaskevann fordi jeg ikke vet så mye om vannkvaliteten. Følger samme kostholdsråd som her hjemme ang kjøtt og salater.

Det er vel varmen jeg kommer til å passe meg mest for. Drikke masse, unngå å være ute i sola midt på dagen når den er på det varmeste, og ta ting i et rolig tempo, ikke stresse. Masse solkrem med høy faktor. Sikkert en middagslur midt på dagen. Har ikke helt funnet ut om man bør unngå for mye direkte sol på magen, men det er jo enda en stund igjen.

Skrevet

Jeg skal til tyrkia om to uker, og da vil jeg være i min 29 uke. Legen min likte det ikke spesielt godt, men jordmor syntes det bare var bra:-) Vi skal bare ei uke, så jeg velger å tenke at det bare er bra:-) Det alle sier er at man kun bør drikke vann på flaske, droppe isbiter i brus o.l, kun spise kjøtt som man med 100% sikkerthet vet at er godt stekt, droppe alle grønnsaker som ikke er stekt eller kokt, ikke spise frukt som man ikke kan skrelle selv, ikke spise kuleis og softis(småis som er innpakket går fint). I tillegg er vi gravide mer utsatt for å få vann i kroppen, mest pga varmen, så det er viktig å drikke masse, bade jevnlig, og bruke støttestrømper(for gravide) og reise seg opp og gå rundt på flyet hver 30 min.

For slyselskapene tror jeg det er 36 uker som er øvregrense for når du kan reise, men etter uke 28 bør du ha med deg bekreftelse på hvor langt du er på vei og at du har et normalt svangerskap.

Jeg gleder meg ihvertfall veldig til å reise;D

Skrevet

Jep. vi drar til Spania om en uke. Da er jeg 30 uke på vei. Jeg glæder mig masse. Jeg er i veldig fin form og vi tenkte vi skulle ha en lille ferie før neste mann kom. Så får storbror en uke med abselut all opmerksomheten.

Skrevet

skal til mallorca når eg e 19/20 veker på vei, gleda meg masse, jordmor sa da gjekk heilt fint, berre eg var forsiktig med mat, frukt og vann:) skal berre vere ei veke, trur da holde!

Skrevet

Skal til Gran Canaria i sommer, da er jeg 25 uker på vei. For meg er det for å slippe unna gresspollen-sesongen i Norge, så syden er et "must" i Juli...

Regner med det går kjempegreit, vet at magen ikke skal ha direkte sol, så jeg skal dekke til med hvite klær. Varmen gleder jeg meg til - ei motvekt til alle ukene jeg har hutret meg gjennom til nå.

Skrevet

Så deilig

Jeg reiser til Spania snart og gleder meg

Forholder meg til matreglene i Norge og skal kose meg i solen

Tar ikke noen spesielle forhåndsregler der annet enn at jeg drikker mye og at jeg ungår overoppheting.

Gikk gravid sommeren 2006 og da var jeg ute og solte meg hver dag Bada mye det var vel det eneste ...

Kom på fødestua brun som en sjokolade:)

Skrevet

Hei, skal til egypt neste mandag:):) da er jeg i uke 14-15. Er mye kvalm og dårlig ennå, men trenger et avbrekk i hverdagen så vi bestemte oss for å dra uansett. Skal ha med svigerfamilien så har "barnevakter" til jentene hele tiden. Leiligheten ligger så og si på stranda, så er ikke lange veien til senga om jeg må hvile litt. Er immun mot toxo, greit å vite, eller så kommer jeg til å være veldig forsiktig. Tatt sånn drikkevaksine, duchoral eller hva den het. Har alle andre vaksinene fra før av:)

Gleder meg MASSE til late dager på stranda, det skal bli ufattelig deilig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...