Gå til innhold

Dere som revnet under fødselen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken grad revnet dere? På journalen min står det at jeg revnet grad 2, men teller de fra 1-5, eller hva?

Lurer på hva 2 betyr...er det mye eller lite??

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sydde en hel masse pluss at jeg fikk en rift av 2 grad..

 

det er 4 grader å revne i og 3 og 4 må syes av lege.. det er svært alvorlige rifter..

Skrevet

Har hørt at grad 2 er normalt, det som de fleste som revner har.

 

Jeg hadde og grad 2 og fikk høre at det ikke var så veldig mye!!

Skrevet

Jeg hadde 3A, og jeg revet en god del. Følte legen sydde i en evighet :(

Skrevet

grad 1, 4 utvendig og 4 innvendig, men jg kjente både nåla og tråden utvendig. fyttikatt!a!!

Skrevet

4 sting altså hehe

Skrevet

Trodde de gradene kun var når man revnet bakover jeg. Altså grad av ruptur. Jeg hadde grad 2 bakover mot endetarmen, grad 4 er det høyeste og det er full ruptur (heter det det?) mot tarmen.

I tillegg revnet jeg innvendig, og det fikk ingen betegnelse i grader tror jeg.

 

Skrevet

Jeg hadde grad 3 c og ble sydd av lege under narkose. Det er graden før grad 4 som er totalruptur.

 

 

Skrevet

jeg vet ikke hvilke grad jeg hadde. fikk bedøvelse også sydde legen ganske lenge. etter han hadde sydd så måte han skjekke inne i endetarmen om den var sydd igjen.

 

noen som vet hvilke grad det er??

Skrevet

Det står nok i journalen din.

Vanskelig å vite hvilken grad det er utfra det du forteller.

Skrevet

Hvordan vet dere hvor mye dere revnet? Får alle en journal der det står??

Skrevet

jeg måtte spørre jordmor for å få vite hvor mye jeg revna, grad 1 til 2 sa hun...men like etter fødselen og da dem skulle begynne å sy tilkalla dem en lege som kom å sydde en del...når han var ferdig, fortsatte jordmor med å sy!

føltes og hørtes ut som jeg hadde revnet mere en grad 1 til 2, men d var nå det dem sa iallefall=/

Skrevet

Jeg er faktisk ikke sikker på i hvilken grad jeg revna jeg.....men jeg hadde totalruptur, og revne så mye det lot seg gjøre for å si det slik!

Jeg måtte på operasjonsbordet etter fødselen, fikk spinalbedøvelse i ryggen og ble "lappet sammen " igjen=)

 

Noen som vet hvilken grad totalruptur er ??

Skrevet

Enig med deg,Magdamaria!

Grad 2 her også,og jeg revnet i rykk og napp fom.klitoris tom.endetarmen,også innvendig.Jeg måtte legges i lett narkose 45 min.etter fødselen for å få sydd dette.Dette var 15.januar og de siste trådrestene forsvant for 3 uker siden.

Skrevet

Lurer på om ikke det er grad 4

Skrevet

Totalruptur er grad 4. Det hadde nemlig jeg. Jeg ble sydd av lege, tok ca. 1 time.

Skrevet

Jeg har aldri fått vite hvilken grad jeg revna. Men måtte sy i en time av en lege etterpå, nesten uten bedøvelse. Det er det jævligste jeg har vert med på for å si det sånn! Revna ganske langt bakover og innover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...