Gå til innhold

Dårlig i magen, kvalm vondt i hodet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det? Fødsel på gang eller bare magesjau eller matforgiftning?

Er livredd for matforgiftning. Var og spiste kyllingkebab i går. Ble ikke dårlig etter det. Har kun spist der en gang tidligere i graviditeten, og ble ikke dårlig da heller, så jeg tok sjangsen og spiste der. Har ellers ikke turt å spis så mye ute i svangerskapet. Redd for å bli dårlig.

Nå i kveld er jeg helt slik uggen i magen. Kjennes ut som jeg skal få diare. Er kvalm og. Men det er sikkert nesten tyve år siden jeg spydde sist. Har ikke kastet opp mens jeg har vært gravid.

Er det slik at hvis man virkelig er matforgiftet så kaster man opp og blir skikkelig dårlig i magen? Kan det være farlig for babyen inne i magen? Er 36 uker på vei.

Babyen er veldig aktiv nå i kveld. Kjennes nesten ut som den vil ut av magen. Jeg er bare glad når den er aktiv, og det er liv der. Men kan det være det som gjør at jeg blir dårlig i magen? Presser den på tarmene og det som er?

Har litt vondt i ryggen og. Men har ikke hatt en eneste kynner til nå. Kan det likevel være fødsel som nærmer seg eller er det bare urolig mage? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også er mye dårlig i magen for tiden.. Mye kvalm, og det "svir" i magesekken.. Har også kastet opp flere ganger, men har ikke hatt diare.. Legen mente at det var pga bebien som presser på både her og der... Har lest llitt i forhold til matforgiftning også, men i svangerskapsboka mi står det at det ikke er noe farlig for bebien...

Gleder meg SÅNN til at dette er over nå!!!! Er så tungt å ha det sånn.. Æsj altså!!!!!!!

Lykke til videre da:)

Skrevet

Det går jo en del omgangssyke for tida, så kan hende det er det.

Ellers så er jeg heller ikke i form, og babyen min er vill i magen :) hehe...

Jeg satser på urolig mage og baby som ommøblerer på alt inni der :P

Skrevet

Vet ikke hva det er jeg men det går sikkert helt fint. Om du har en liten matforgiftning er jeg ganske sikker på at det ikke er skadelig for bebi`n i magen. Så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for, så lenge du ikke blir veldig dårlig da. Er det lenge siden du har spist da? Man får iallefall vondt i magen og blir kvalm hvis man ikke har spist på en stund. Når jeg har vondt i magen pleier jeg å spise knekkebrød med noe nøytralt på, som f.eks hvitost. Det er fint for magen, å den får noe å "jobbe" med så den blir litt roligere. Å drikke vann hjelper også.

Synes du høres litt ut som jeg var/er, veldig engstelig for slike ting, men det går som regel greit. Vanskelig å si om det er fødsel på gang, men jeg tror ikke det men det blir jo gjetting. Kan jo kanskje være omganssyke du holder på å få...? Eller kanskje du bare rett å slett er litt uggen en liten stund, så lenge det ikke blir veldig vondt å du kjenner bebien tror jeg alt er i skjønneste orden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...