Gå til innhold

<Trodde Effedrin skulle hjelpe mot hosten jeg:(

Linn,Skrållan&LilleSøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hoster mere enn noen sinne oppi senga stakkars:(

Sliter veldig med pusten og tetthet og hoste etter >RS virus som hun hadde når hun var 6mnd.Er snart 3år.

Hun bruker Flutide og Ventoline og Effedrin ved begov.Men nå hoster hun veldig.

Noen råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hev hode-enden på senga. Legg en passe stabel med bøker under.

Skrevet

Men hun vil bare ligge inne hos oss.Og rammemadrass er ikke lett og heve.

Men åpnet verandadøren så det blir ny luft hele tiden.Og ga henne litt vann.Har hjulpet litt stakkars:(

Skrevet

Om hun har hvert tett og nettopp har startet opp på en "hestekur" med medisiner er det normalt at hun hoster mer nå.

Slimet løsner og skal helst opp og ut, men som kjent svelger barnet om det klarer å få noe opp. Du skal se hosten avtar om et par dager :o)

God bedring til tuppa di!

Skrevet

Og sånn for å svare litt etter overskriften din, efedrin er slimløsende, ikke hostesaft...

Dakar vesle.

Kanskje ei stooor mye pute så hun ligger litt ekstra hevet med hodet?

Skrevet

Hos oss hjelper efedrin kjempebra mot hoste:-) Funker som gull på begge ungene.

Skrevet

Har en sønn som har astma og bruker ventoline og flutide han også. Han fikk efedrin da han var mindre, men den sluttet å virke på han da han var rundt 3 år. Da først fikk vi de andre medisinene.

Sønnen min sliter også med det samme som barnet ditt.

når han er forkjølet hoster han ustoppelig, har på det værste stått opp med han hver time hele natta for å gi han ventoline. Dro på legevakta da i 3-4 tiden, og han fikk puste i pariapparat. Nå har han fått pariapparat hjem, men om du vil skrive litt om hvordan(hvor ofte) du medisinerer barnet, så kan jeg kanskje gi deg noen råd.

Skrevet

Prøver med et råd mot falsk krupp jeg, siden du gir henne effedrin... Har du dusjkabinett/hjørne? I såfall, legg et teppe eller et stort håndkle på toppen slik at dampen ikke forsvinner med en gang (hjemmelaget spa ;o)), pakk henne inn i teppe/ dyne og sett på kaldvann. Hun skal ikke fryse, bare puste inn kald damp. Kanskje lurt å ta på gummistøvler da...

Skrevet

Hun får Flutide morgen og kveld.Så gir jeg Ventoline ved behov.I dag har hun fått 3 ganger.

Og Effedrin morgenen i dag og nå til kvelden.

Når hun hoster nå så kommer det liksom ikke opp noe.Akkuratt som det sitter for langt nede.

Skrevet

Jeg har fått beskjed fra lege at jeg kan gi han mer ventoline enn det som står som dosert. Han har tatt kanskje 20 ganger på 1 døgn på det meste. Gi henne bare ventoline igjen.

Forresten har hun astma eller er det bare dette RS greiene som henger igjen? har kanskje noe å si for svaret mitt.

Men det høres veldig likt ut som det gjør på sønnen min. Han har astma som utløses når han er forkjølet. Jeg har gitt han flutide også midt på dagen i dårlige perioder, men jeg vet ikke om det har noen virkning.

Han er 7,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...