Gå til innhold

baby shower :) håper på masse svar :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har hatt baby shower før?? vil så gjerne ha det, men er usikker på hvordan jeg skal arrangere det eller hvem jeg skal invitere, når er det vanlig med baby shower og lager man ønskelister?

puh ble mye dette :)

noen flere som vil ha baby shower eller som har hatt det som kan gi meg litt tips?? :) har to venninder som også skal ha små og det er 5 og 10 uker mellom oss hvorav det bare er 5 uker igjen til den første har termin. hadde vert gøy om alle hadde hatt det sammen :)

håper på masse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det lurer jeg på også...men tror det er vanlig og ha det ganske nærme termin...

Har prøve og google på det og da kommer det opp noen amrikanske sider med masse tips på...

Skrevet

noen venninner spurte om ikke jeg skulle ha det med førstemann. men jeg trodde bare det ble teit. akkurat som en inviterer folk for at de skal komme med gaver til meg og den lille. følte liksom at det ble litt feil å forvente at en skal få noe fra en vær bare fordi en venter barn-. men.. skulle ønske jeg kunne arrangere noe slik ja. er sikkert gøy. men er jo ikke akkurat vanlig her i norge!

Skrevet

Jeg var med å arrangerte en babyshower for ei venninne. Vi hadde det ca 1 mnd før terminen hennes. Jeg avtalte med søstra og mora hennes om at vi kunne ha det i hennes barndomshjem. Vi inviterte mange av hennes venninner og mor til den gravide hadde laget litt mat. Vi hadde alle med en gave til hun som var gravid (hun sa noen ønsker på forhånd, men det var selvfølgelig fritt fram for hva folk ville kjøpe). det ble en koselig kveld med den gravide i fokus.

Kjempe gøy med babyshower.

så dere som ønsker babyshower: få en god venninne til å hjelpe dere. Mye lettere da.

Skrevet

Jeg vet ikke om noen som har gjort dette i Norge, men har bodd i USA noen år, og der er det jo veldig vanlig. Men der er det nok mest vanlig at andre (venninder eller mødre, alt etter som), arrangerer dette for den gravide. har ikke hørt om noen som har invitert til babyshower for seg selv :-)

Men alt går jo selvfølgelig, så om du vil ha, så bare inviter :-)

(eller du kan hinte litt til en venninde, og håpe at hun lager shower for deg ;-)

Skrevet

Jeg er ikke fan av babyshower, så det blir ikke det her i alle fall. Skal man gi gaver på babyshower og ved fødsel (som er mest vanlig her i Norge) da? Nei, synes det blir for mye. Men jeg hadde ikke takket nei om jeg ble invitert til det. Men da hadde jeg nok heller ikke gitt noe når babyen ble født. Er samtidig litt overtroisk og synes det blir feil å feire før alt har gått bra. Og det blir jo ganske voldsomt med gaver hvis både du og et par venninner skal feire samtidig. Men det er sikkert en trend som kommer fra USA etter hvert som alt annet. Dette er nå min mening, så får du ha lykke til uansett hva du velger.;)

Skrevet

Man inviterer da ikke til baby shower for seg SELV???

Skrevet

skal jeg ha baby shower så forventer jeg så klart ingen ting til fødselen. og det med overtro så er det vel at man skal vente med å kjøpe noe til de tre første usikre mnd er over og etter som vi alle tre er fra 23. uke til 35. uke så er jeg ikke så redd for det :) men ja det blir kanskje litt for volsomt med tre på en gang... :)

tenker litt på de vordene fedrene og jeg da. at de skal føle seg som en del av dette. vi kjener jo alt liv,alle smerter og har andre følelser rundt dette med graviditeten enn de har så vil flytte fokuset mer til de enn på oss. vi får jo oppmerksomhet uansett hvor vi er og hva vi gjør.

Skrevet

Man kan ogsaa ha babyshower etter at barnet er foedt ogsaa (ihvertfall ganske vanlig her i Canada), og da faar jo gjestene ogsaa hilse paa den lille (og saa slipper man kanskje alle smaa-besoekene -tar liksom alle paa en gang:) BabyShower er vel vanligst hos foerstegangs foedene, for da kan familie og venner hjelpe til med litt av kostnadene med aa faa baby (det er jo saa utrolig dyrt naar man ikke har saa mange aa arve fra).

Men jeg tror det IKKE er vanlig aa faa baade shower og barsel-gaver.

Skrevet

Har ikke hørt om noen som har hatt det i Norge før men det var vel bare et tidsspørsmål... men her i USA er det i hvert fall ansett som litt frekt å invitere til sin egen babyshower. Det blir litt kom-og-gi-meg-gaver, liksom. En venninne eller slektning skal helst invitere og arrangere. Det er vanlig med leker som for eksempel gjett-hvilken-barnemat-du-spiser eller bleieskift-stafett etc. Har masse leker på lur hvis du trenger ideer! Jeg har arrangert mange!

Og kaker og mat og gaver så klart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...