Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kanskje dere skjønner hvor forbanna frustrert jeg er....

Fikk vite at jeg var gravid igjen på onsdag og er i dag 6+0. Hadde SA 7 mars. Jeg er jo klar for dette og det gikk helt greit til jeg fant ut at jeg var gravid. Da taklet jeg disse mensmurringene- selvfølgelig, det kunne jo være at mensen kom.:) Nå sliter jeg max med akkurat det. Minner meg så om den følelsen jeg hadde under SA. Men, det jeg trøster meg med var at blod faktisk var aller første tegnet på SA og DET har jeg ikke sett noe til.

Sambo og legen sier jo at jeg må slappe av, men det er ikke så lett. Jeg vil ikke oppleve SA en gang til!!!

Noen som kan holde meg litt i hånden gjennom de neste 6 ukene?:) Noen som har noen trøstende ord?

Takk jenter.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!;)

og gratulerer så mye med spiren i magen:) du skal se at denne gangen SKAL alt gå bra :)

mistet selv i SA i mars.. hadde førsteblødningsdag 26 mars og er etter mine beregninger når 5+1. ble gravid igen med en gang uten å få tr tilbake først. er selv kjempenervøs nå og tør omtrent ikke glede meg..

kanskje vi kan holde herandre i hånda de neste ukene?

er jo i januarkubben begge to:)

min foreløbige termin er 3.januar:)

du da?

Skrevet

men du da..;) hvis du hadde første blødningsdag 7.mars,.. så med en normal syklus på ca 28 dager.. så er jo du 8 uker ifølge babverdens kalkulator.. så om du ikke VET at du hadde eggløsning senere,eller har fått det bekreftet av lege at du er 6 uker.. så er du ifølge babyverdens terminkalkulator nå 8 uker.. :) og da er det jo bare 4 uker igjen av den skumleste tiden :)

Skrevet

Hei Jippi

Gratulerer du og! Det er sant- vi skal klare det.:) Har du noe mensmurringer? De jeg har er liksom ikke på samme måte, og sitter lengre nede. Og i tillegg til murringene bruker det å komme stikkinger i lysken og vondt i rompa og lår. Tar det som et godt tegn jeg.:)

Jeg VET jo ikke hvor langt jeg er på vei, men jeg tar utgangspunkt i når jeg TROR el var (blodig slim) og graviditetstest jeg tok. Tok den siste negative 20 april. Jeg hadde nok litt sen el ja.

Føler for en tidlig ultralyd slik at jeg kan få bekreftet termindato. Skal prøve å få det til, men er sikkert ikke vits før i uke 9 (8+).

Jeg har foreløpig termin 28 des. Kanskje en av oss får nyttårsbaby?!

Skrevet

Jeg er også med.... og like bekymret som dere.... ;o) Går og kjenner etter symptomer, og sjekker om det er kommet blod eller brun utflod flere ganger som dagen.... Jeg hadde MA i mars, og merket det kun ved brul utflod, ingen smerter i det hele tatt.... Har en gutt på 11 mnd. Alle tre svangerskapene har vært så og si symptomfrie, merker kun at jeg er litt hard i magen, samt at kaffe ikke smaker som før..... så mensmurringer har jeg ikke..... graviditetstestene er i alle fall blitt sterkere og sterkere..... tar det som et godt tegn.... etter mine beregninger skal jeg være 5+3 i dag. Har time hos gyn 22. mai, synes det er uendelig lenge til.....

Krysser fingre for oss alle tre!!!! :o)

Skrevet

off... ja det er tongt å gå sånn å bekymre seg konstant. men en ting er sikkert.. av vi må jo være ekstremt fruktbare som klarer å bli gravid så snart igjen!!

brukte 4,5 år på å få til første barnet så..

:D

og GRATULERER TIL DEG!! ;)

Skrevet

Jeps, denne kan jeg skrive under på! Jeg kjøpte t.o.m hvite truser i dag, sånn at jeg kan ha FULL KONTROLL på evt,. uhumskheter skulle dukke opp!

Jeg er jo bare 4 uker på vei i morgen, så det blir to ulidelig lange måneder, dette.

Men søren og, vi fortjener at dette skal gå veien!!

PS: Du kan jo bare satse på at det er ligamentsmerter! Det gjør jeg...., men jeg hadde MA, så vet ikke helt hvordan en SA kjennes på kroppen.

Skrevet

Hei hei ;D

Jeg hadde SA 12 Januar. Ble gravid på nytt , og er nå 6+0 (samme som deg) Er også nervøs , men som ei svarte på et annet forum... det er veldig liten sjanse for at lynet skal slå ned samme sted to ganger. Dette går bra !!!

Skrevet

Hadde også ma i mars var i i uke 12 da. Å hadde vert på den første svangerskapskontrolen dagen før, å ringt rundt til alle å fortelt at vi skulle ha barn.. å så gikk de galt dagen etter.

nå er jeg 5+6 å håper sån at det går bra med oss alle... Er veldig kvalm denne gangen og utrolig sliten.

Er på en måte glad for at jeg er kvalm og sliten også for da vet jeg at de er noe som skjer.

Men det jeg er nervøs for er at jeg har smert nederst i ryggen, de den dagen jeg begynte å blød når jeg mistet sist.

Men vi må jo bare prøveå ikke tenke så mye på de, vi kan jo vertfall bli gravide.

:)

Skrevet

Vi er en del i samme situasjon ja. Veldig godt å ha noen som forstår.

Kjenner meg igjen angående hvite truser ¤mamma¤. Jeg prøver å gå i det jeg og- hvis ikke har jeg truseinnlegg.:) Vil ha kontroll og ser ikke om det er blod eller vanlig utflod i mørke truser.

Vi får håpe at det er sant at det er liten sjanse for at lynet slår ned samme plass 2 ganger.

Får man alltid brun utflod el om man har MA? Jeg tror ikke helt jeg forstår hva MA er....

Nå kan vi godt snakke om hyggeligere ting.:) Føler at jeg får dere til å fokusere på det negative når alt bør være så kjekt.

Så kjekt at vi har samme termindato Zen. Hvor er du fra?

Skrevet

Hei alle sammen!

Gratulerer så mye. Vet godt hvordan det føles. Hadde MA i slutten av november, ble gravid etter første mens igjen. Er nå 17 uker på vei og alt er bra. Tok litt tid før jeg turte å tro på at det skulle gå bra, men det er ingen grunn til at det skulle skje igjen fikk jeg beskjed om. Så lykke til til dere alle. Det går nok fint denne gang:)

Skrevet

Sån jeg har forstått det med ma er det når barne slutter og utvikle seg en stund før en leger merke til det med foreksempel blødning. Men det er okså mange som ikke får noen symtomer på det å kan gå helt til første ul før en leger merke til noe.

Men vi må snakke om noe aent:) Håper så at det går bra for oss alle her denne gangen.

Skrevet

Hei hei ;D Jeg bor i trondheim.. Enn du ?

Blir spennende å følge med videre nå ! Har egentlig en god følelse.. har bestilt tidlig legetime og satser på tidlig ul også.. Er nok veldig betryggende å høre hjertelyden.

Skrevet

Bor i Stavanger (og er fra Stavanger). Er en del i Trondheim da. Har familie og mange venner der. Liker byen veldig godt, og om sambo kunne velge hadde vi nok bodd der.:)

Jeg skal enten få meg ul på sykehuset eller så går jeg privat. Orker ikke å vente i 6 uker. Gyn som undersøkte meg under og etter SA sa at jeg kunne ringe for tidlig ul neste gang jeg ble gravid. Håper at hun enda står for det.:)

Skrevet

Det tror jeg nok at hun gjør . Kommer nok til å gå privat jeg også, om ikke fastlegen min ordner med en henvisning. Gru-gleder meg til det.

Ja syntes også at Trondheim er en kjæmpe koselig by. Kommer ikke herfra , men har bodd her i mange år nå.

Må få høre hvordan det går med deg videre.

Lykke til , til oss alle ;D

Skrevet

Hei :) Kanskje får jeg være med her jeg også? Ble ikke gravid på første pp etter sa jeg da, hadde sa i uke 10+4 i desember og er nå 5 uker på veg!! Så da er vi i allefall ca like langt på vei jenter, og har opplevd det samme. Jeg klarer heller ikke helt å tro at alt skal gå bra denne gangen, men prøver å tenke at det faktisk er vår tur nå :) For det er det jo, ikke sant? Skal på tidlig ul rundt uke 10, gleder meg masse! Fint å ha en lege som virkelig bryr seg, blir litt mer beroliget da :)

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid nå etter en MA med blæremola. Jeg er også veldig redd. Med blæremola føler man seg gravid fordi hcg hormonene er høye. Hadde derfor ingen tegn på at noe var galt. Men på UL i uke 9 fant de ut at det ikke var liv. Så er veldig redd for at det skal skje igjen. Har symptomer på graviditet, men tenk om det er enda en blæremola?!! Huff...Skal på UL 13 mai og jeg gruer meg veldig!!!!!

Skrevet

hei.

Her var det jammen mange i samme situasjon!

Jeg mistet også i SA 7.Mars, i uke 5+6.

Er gravid igjen nå, ca like langt på vei.

Hatt ryggvondt og ømme bryster. Later som om jeg ikke er bekymret, men gruer meg til hver gang jeg skal på do :-(

Blir mye dobbeltsjekking.

Håper inderlig det går bra denne gangen...

Termin tidlig i januar tror jeg.

[email protected]

Skrevet

Hatt en fin helg alle sammen?? Her har det vært kjempevær!! Deilig å kjenne solen varme!

Skrevet

Har hatt en super helg. ;)

Godt vær her også!!!

Skrevet

Jeg henger meg på vær oppdateringen- fint vær i Stavanger! Har vært og slått litt golf baller etter jobb. Jøss for en energi.:) Nå skal jeg sløve på sofaen og foran PC resten av kvelden. Sambo er bortreist så jeg får trøste meg så godt jeg kan.

Litt mer optimistisk i dag....:)

Skrevet

Vi er visst mange her i samme situasjon. Det er egentlig litt godt, da har man noen som forstår og som man kan støtte seg på. Fint å kunne hjelpe hverandre gjennom disse ukene. Jeg mistet i MA i begynnelsen av mars. Er nå gravid igjen i uke 7. Har nerver så det holder, bekymrer meg nesten syk. Jeg er så redd for at det skal gå galt denne gangen også, men vi får bare krysse fingrene for at det går bra med oss alle sammen. Jeg skal få tidlig ul denne gangen, ikke fått noen dato enda, men det blir i løpet av et par uker. Det skal bli godt, da får jeg bekreftet at det virkelig er noe liv der (forhåpentligvis). Håper det går bra med oss alle nå. Fint at denne tråden ble opprettet!

Skrevet

Jeg lurer forresten på en ting. Forrige gang hadde jeg masse stikkinger og murringer i magen, denne gangen kjenner jeg ikke så mye i livmoren. Flere av dere andre som også har opplevd det? Eller er det noe å bekymre seg for? Det var noen som sa til meg at livmoren var litt tøyd etter forrige graviditet for bare et par måneder siden, og at jeg derfor ikke fikk like mye voksesmerter i starten nå. Høres jo litt fornuftig ut da.

Skrevet

Heisann

Velkommen til tråden babyønske...:) Det er veldig godt å ha noen i samme situasjon ja.

Er det legen som vil sende deg på tidlig ul denne gangen? Har du mistet en eller flere ganger før? Jeg føler at min lege vil ha meg til å vente, men jeg vet ikke om jeg klarer. Bekymrer meg jeg også, men det går opp og ned. Akkurat nå er jeg mest bekymret for sterke smerter i rompa, nedre del av ryggen og magen og i lysken. Forbanna greier! Hemmer meg skikkelig i jobb da jeg har en jobb jeg sitter mye i. Var vanskelig å slå golfballer og i dag!:) Mon tro om det er skadelig for den lille inni der?!

Angående murringer- hos meg er det faktisk omvendt. Jeg har mye mer denne gangen, og det har strukket og styrt noe helt vilt siden 1 uke etter el. Tror at vi begge er normale.:) Det hørtes fornuftig ut det at den sikkert er strukket siden sist. Jeg venter nok trillinger.:) Jeg er 6+3 i dag og var 7+2 når jeg mistet sist. Gleder meg til å komme over den bøygen.

Skrevet

Hei igjen!

Ja den er legen som foreslo tidlig ul denne gangen. Har bare mistet en gang før. Det var MA i mars. Ble oppdaget i uke 10, men fosteret sluttet i utvikle seg i uke 5 allerede. Føler det betryggende å få tidlig ul denne gangen så jeg vet at det vikvikler seg til liv inni magen min. Skal på ul rundt uke 8, så det er heldigvis ikke så veldig lenge til.

Jeg er skikkelig bekymret over at jeg ikke har noe særlig stikkinger og murringer i magen denne gangen, tenker at da er det ikke noe som vokser der. Men av andre symptomer så har jeg de mye sterkere denne gangen, så er jo ikke akkurat det at jeg ikke har noe symptomer nå. Har massevis, bare ikke nor særlig murring og stikking i magen. Forrige gang hadde jeg det, men da var det jo ikke noe liv der. Håpløst å forstå seg på disse symptomene.....tror jeg blir gal snart. Får bare håpe at vi ikke har samme uflaks to ganger på rad.

Godt å høre at du også er gravid igjen Orkide. Vi mistet jo omtrent samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...