Gå til innhold

Ok, nå lurer jeg litt her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo skulle få gi mini melk på flaske i kveld, for å sjekke hvordan det gikk. Jeg skal nemlig bort i morgen, så da må han få mm på flaske.

Han drakk fort opp 80ml, og jeg skulle da gi pupp etterpå.

Vi prøvde å gi pupp etter litt flaske også, men da bare rasa han.

Vel- etter at flaska var tom dro jeg fram puppen, han måtte jo ha mere mat til natta. Men neida, han skulle ikke ha pupp nei!!

Var illsint. Sikkert litt fordi han var trøtt også, for han sovna etter flere forsøk med puppen.

Er dette vanlig, at de ikke vil ha pupp etter flaske?

Han kan da umulig være mett... Er snart 3mnd og er 7 kg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt mulig at han ikke vil ha mere pupp når han har fått smaken av flaska....

det kan variere veldig ifra at han tar begge deler til bare en ting..

men siden han da ikke ville ha pupp etter bare 80 ml på flaske, er det mye mulig han ikke vil ha mere pupp..

Skrevet

jaja...

Våkner vel tidligere i natt da, han som egentlig sover hele natta...

Så får vi håpe puppen er god nok igjen da.

Skrevet

ja, det er bare og fortsette og prøve med puppen hvis du føler for det...

i værste fall kan det hende han ikke vil ha den mere, men går som regel greit:)

Skrevet

Hjelp!

Mener du for alltid altså?

Er jo så mange som får flaske innimellom, og det blir jo anbefalt også..!

Skrevet

Det kan skje ja, har ei venninne som ddet skjedde med... MEN, det betyr ikke at det skjer deg:)

Skrevet

Huff, da blir jeg lei meg altså:-(

Nei, jeg satser på at det går greit!

Skrevet

Det skjønner jeg..

Lykke til!!:)

Skrevet

Det er nok ikke noe problem at han tar puppen igjen. Han var sikkert bare mett nok til at han ikke gadd å spise mer. Hvis det var mm han fikk på flaske, så er det i prinsippet umulig å sammenligne mengde melk også fordi noen har helmelk og andre skummet melk og i tillegg er alltid melka fetere på kvelden.

Det som er lurt når man bare gir flaske en gang i blant er å ha flaske med lite/få hull. Vi bruker aventflasker og bruker fortsatt flasker med kun 1 hull sånn at han må jobbe litt når han får melk fra flaske, akkurat som han må når han får pupp. Hvis man bruker flaske med for mange hull kommer melka raskt og lett og de kan finne ut at de ikke gidder å spise fra puppen, men tviler på at en gang er nok til å ødelegge ammingen for alltid.

Skrevet

Det var betryggende.

Det var Aventflaske med 1 hull ja.

Blir spennende å se når han våkner nå da...

Skrevet

slapp av! Dette går helt sikkert kjempe fint! Hvis vi tenker oss om så der det ikke så pussig. Flaska renner mye lettere enn fra puppen, så de må jobbe mer, hvem ville ikke blitt litt sur om det plutselig blei mye vanskeligere å få tak i maten midt i måltidet? At han ikke ville ha mere etterpå handler om at han er så godt som mett. Han har fått 80 ml, min som er like gammel og like tung, drikker ca 100 ml på et måltid når han får fra flaske og jeg er borte.

Skrevet

Takk for svar:-)

Nei, det er jo ikke så rart igrunn...

Men jeg hang meg vel opp i at han spiste kun 80ml...

Vel,han våkner da når han er sulten igjen;-)

Skrevet

Hehe, poden våkna etter 1 time, og puppen var populær igjen:-)

Nå er han nok god og mett, og sover vel til ca 5-6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...