Gå til innhold

Hjelp - hun nekter å spise!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillejenta mi på 1 år har hatt delvis matnekt i snart en uke. Begynte med å nekte grøt, spiste kun middag og brød. Nå spiser hun absolutt ingen ting, drikker bare melk. Og ja, jeg har prøvd med alt hun synes er godt; pølse, plomme, syltetøy, yoghurt, men nei - ingenting spiser hun!!! Jeg er helt fortvila og lurer på om jeg skal ringe legevakta. Hun er snørrete og tett, litt sutrete men ellers fin allmenntilstand. ikke feber. Hva i all verden kan jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun våte bleier? Snuppa mi hadde også matnekt da hun var 6mnd. Var på legevakten og fikk beskjed om å blande farris og eplemost 50-50. Riste ut kullsyren og tilby en liten slurk hvert 5 min. når hun vaR våken. De sa at hvis hun hadde tisset når hun våknet neste morgen var det ikke noe å bekymre seg for, det hadde hun ikke så vi ble lagt inn på sykehuset fordi hun var dehydrert. På sykehuset fikk hun farris- eplemost på flaske, og drakk masse, og vi fikk reise hjem etter en dag.

De klarer seg lenge uten mat, det er først når det er mangel på våte bleier det er skummelt. Men du kan jo gjerne ringe legevakten, så kan de ta blodprøver av henne og se om hun er dehydrert:)

Skrevet

Vi har litt av det samme her. Gutten vår er 1 år om 2 uker.

Jeg krysser fingrene for at det bare er fordi han holder på å få en tann.

I går fikk jeg i ham nesten en hel kartong med Drikki. Er kjempeglad for at jeg fikk et innfall om å kjøpe det!

Ikke noe gøy når de holder på sånn.

Han drikker heldigvis vann, men han trenger jo næring også!

Jeg aner ikke hva vi skal gjøre. :(

Helsesøster sa bare at jeg måtte koke potet og gulrøtter og mose, men han ville ikke ha det heller.

Skrevet

Tusen takk for svar! Hun drikker heldigvis en del da, melk og vann. Virker som hun drikker seg mett på melk (skummet melk). Hva er Drikki?

Tror ikke hun er dehydrert, men lurer også på om det kan være tenner. Hun har allerede fått 1 jeksel og tannkjøttet hennes har masse tannkuler, stakkar.

Skrevet

Det skal jeg jommen meg kjøpe i morgen. Takk for tipset :)

Skrevet

Vær så god, håper hun liker det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...