mamsemums <3 Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Noen her som kan hjelpe meg? Skal søke om OS slik at jeg får den (forhåpentlivis!!) par mnd før termin, meeeen så må jeg ordne meg skattekort.. Hvilke opplysninger må jeg oppgi? Og hvordan gjør jeg det? Huff, der er ikke greit å være ung å uviten om alt med papirer og div, skal jeg si dere Masse å sette seg inn i!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Har du kun OS og ikke lønn av arbeid/permisjonslønn utenom, så skaff deg frikort:) Det får du på ligningskontoret:) Ring dem.
mamsemums <3 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 Har gått arb.ledig siden november 07, så i år har jeg ikke tjent noe penger. Men, frikort er ikke det at jeg kan tjene skattefritt til 39000,- ca da? Er det ikke best at jeg "håpper" rett på et skattekort? Foresten, når jeg "bare" kommer til å motta OS, barnetrygd, bostøtte, barnebidrag.. Skal jeg betale skatt av bare OS? Man skal vell betale skatt av OS, eller? Uæ, skjønner ikke det her jeg!
puffyandmarcus Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 si du vil ha tabellkort.. da skatter du ca2tusen hver os.. det var det beste sa de til meg iallefall;)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Av det du nevner er bare OS skattepliktig, men med et barn så er det mange fradrag:) Dette høres sikkert rart ut, men pga spesielle omstendigheter har jeg hatt OS i over 13 år sammenhengende. Og jeg har aldri betalt skatt:) Så dette vet jeg:) Du skal ikke tenke på det vanlige skattefrie beløpet i denne sammenhengen. De som betaler skatt på kun OS, får dette igjen ved skatteoppgjøret likevel. Jeg vet det er mye å sette seg inn i:) Men det går bedre når alt er på "skinner", da går det litt av seg selv. Bare spør, jeg har som sagt laaaang erfaring med det økonomiske ved å være alene:)
mamsemums <3 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2008 Oi, jeg bestillte meg et frikort på skatteetaten.no nå nettopp jeg !? Men jeg kan vell bare ringe inn senere å skifte, så jeg får meg et vanlig skattekortet etter jeg har brukt opp frikorte da? Men så er "problemet" at det kom opp etterpå at frikorte ble sendt til den adr som står i folkeregistret, å jeg har nettopp skiftet adr til folkeregistret til min nye leillighet, å der har jeg ikke noe postkasse ennå! Haha.. Hvor kommer min post!? Har ennå ikke skiftet adresse på posten.no, for jeg måtte ha en kode "Bruk PIN-kode nummer 11 og 16 fra skattekortet datert 10.12.07 eller skattekortet datert 11.12.06 " Det har ikke jeg!? Bestillte nye koder, men de blir vell også sendt til den nye adressen min UTEN POSTKASSE!! Er ikke greit å være ung å dum
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 hehe:) Ring ligningskontoret på mandag, du:) En lærer av erfaring:) Frikortet gjelder for hele 2008:) Og da hele summen av alle OS-utbetalingene i 2008:) Ikke bare de 30 000 og noe:)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #8 Skrevet 3. mai 2008 Hatt OS i 13 år??? det var mange gitt! kan jeg spørre hvorfor??
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 pga barn med hjelpestønad sats 3. Handicap mao.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå