Gå til innhold

Får vi alene mødre ferie penger ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer veldig om vi som får OS får noe ferie penger ?? og eventuelt år blir dem utbetalt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, fordi OS er 12 mnd lønn, mens vanlige arbeidstakere får 11mnd lønn + feriepenger.

Skrevet

takk for svar :)

Skrevet

Du får os som vanlig og så er det ikke skatt i juli :-)

Skrevet

Bare en bemerkning; har du full OS, trenger du ikke betale skatt. Betaler du skatt, får du det bare igjen neste år.

Til HI: du får ikke feriepenger av OSm, fordi du får OS 12 måneder i året:)

Skrevet

Glemte det med skatten ;-) Lenge siden jeg har hatt full os nå.... Men har man betalt skatt er det jo en måte å få feriepenger på da, siden man får alt igjen :-D

Skrevet

det var jo det ei venninde av meg som sa, at hu betaler skatt og får dem utbetalt i Juli mnd, det var en måte å spare feriepenger på, og siden jeg betaler 5% så lurte jeg på det.. ev. så vil ikke jeg få dem utbetalt før til neste år da :)

Takk for svar til dere alle :))

Skrevet

Vi alenemødre burde fått bådde ferie penger og 2 ukers ferie med alt inkludert

Skrevet

Men bare ikke finn på å gifte dere eller skaffe barn i desember.

Jeg fikk meg ny samboer, og fra og med desember ble jeg ikke lenger regnet som aleneforsørger. Gjett om jeg sitter på en fans baksmell nå.

Den regelen har ødelagt meg nå fullstendig at jeg ønsket at vi ikke meldte oss som samboer med en gang, selv om det hadde vært å snylte.

Skrevet

Hva er forskjell på desember og januar ?? Trodde ikke mnd spilte noe rolle..

Stakkars deg, jeg forstår deg så godt, ikke at jeg har opplevd noe lignende, for her er ikke noe kjæreste på gang og etter eksen min så vil ta veldig veldig lang tid før jeg blir bra igjen,, og stole på menn igjen kommer jeg aldri til å klare.. :(

klem til deg

Skrevet

Forskjellen er at det er status pr 31.12. xxxx som avgjør skatteklassen:)

Skrevet

huff ja jeg fikk mi i des 07, så jeg mister 1år med os det er utrolig kjipt, jeg som hadde termin i jan 08.

Skrevet

det høres teit ut...

skal passe på hvis jeg en gang i fremtiden (tror ikke, men en vet jo aldri) får meg samboer så skal det skje i Januar i hverfall hahahha

Skrevet

Alenemødre med OS FÅR feriepenger, det er de du lever av i juni. Og du får ferie så mye du vil siden du ikke jobber!

Skrevet

Samboer kan du får deg, bare pass på at det skjer etter 1. november. Barn må du derimot få etter nyttår! Jeg fikk samboer i november 2006, men fikk skatteklasse 2 for hele 2006, Man mister stønader osv når man har hatt samboer i 12 av de siste 18 mnd. Giftet meg våren2007 og fikk barn høst 2007. Fikk ikke skatteklasse 2 for 2007. Den eneste årsaken til det var at barnet var født før nyttår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...