You can do it! Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Noen som har hatt kronisk urinveisinfeksjon og blitt kvitt det? Jeg har styra med uvi siden begynnelsen av oktober og begynner å bli rimelig lei! Har gått på utallige antibiotikakurer, tar hiprex morgen og kveld, c-vitaminer, tisser etter sex, tørker forfra og bakover etter toalettbesøk, bruker spesialsåpe for underlivet, har vært til gynekolog, nyrespesialist og tatt ultralyd av blæra. Og er foreløpig like langt:( Så gode råd mottas med takk!
Fire småtroll Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Har vært der jeg også, hadde infeksjon minst en gang i måneden, og fulgte alle reglene du ramser opp her. De fant ingenting galt på meg heller, var også til rønken av hele systemet med kontrastveske (nyre, urinblære osv). Jeg fikk beskjed om at jeg desverre bare var av de som lett fikk urinveisinfekson :-( Men så fødte jeg mitt første barn og ble klippet og revnet til alle kanter, bl.a forover mot urinveisåpningen. Ble sydd sammen etter alle kunstens regler og har ikke hatt en eneste infeksjon siden! Bank i bordet, nå er det 7 år siden... Spurte en lege og han sa at antagelig er anatomien min litt forandret der nede så bakteriene finner ikke så lett veien opp i urinrøret lenger. Det var nesten verdt den tøffe fødselen... Men det hjelper jo ikke deg stakkar.. En ting som kan hjelpe er faktisk melkesyrebakterier, sånne vaginakapsler de selger på apoteket. Det gjør den naturlige bakteriefloraen i underlivet bedre, ta det noen ganger i måneden. Har du forsøkt tranebærkapsler? De hjalp også meg, tok en hver kveld, og dobbel dose med et stort glass vann etter sex. Viktig å drikke mye vann og ta deg god tid når du skal tisse, så du får skyldt godt gjennom systemet flere ganger om dagen. Ellers kan jeg ikke si annet enn at jeg føler med deg.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Ja jeg har hatt det i ca 11 år. Tar hiprex morgen og kveld. Dette alene hjalp ikke. Fikk Keflex 500mg som jeg skulle ta 2 tabl. i forbindelse med samleie (antibiotika) og etter dette har jeg hatt færre tilbakefall. Utenom dette har jeg prøvd alt mellom himmel og jord uten virkning. Føler med deg. Forferdelig vondt! Men hvis du føler du får symptomer etter samleie er kanskje antibiotika engangsdose et alternativ?
You can do it! Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Takk for svar begge to! Har følt at det ofte blusser litt opp etter samleie, så kanskje en ide med antibiotika i den forbindelse. Skal hvertfall passe på å drikke ekstra og kan jo prøve tranebærkapsler til jeg får snakket med legen igjen. Jeg revnet også opp mot urinrøret under fødsel, så trodde det kunne ha noe å si, men gyn sa at alt så bra ut og at det ikke skulle ha noe å si. Har hatt uvi før også, men det har da blitt borte ved antibiotikakur og gjerne gått flere år til neste gang. Samboeren min har begynt å spøke med at jeg er allergisk mot han siden det ofte blir verre etter sex. Kan jo prøve melkesyrekapsler også. Er villig til å prøve det meste, men det tar mye energi å drive å fly fra legekontor til legekontor. Har en sønn som har hatt mye oppfølging på ullevål, så da har jeg ikke prioritert meg selv så mye.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Det som har hjulpet på meg er lite sukker mat sånn generelt men det viktigste var å bruke god tid når jeg skulle tisse. Jeg hadde masse resturin sånn at jeg ikke tømte blæra godt nok. Må passe på å få tømt ut alt.
esmase Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har også det. Fikk det for første gang etter siste fødsel. Hadde det 11 ganger i fjor og hittil to ganger i år. Går også på Hiprex morgen og kveld,pluss høydose tranebærkapsler. De greier ikke å finne noen årsak til det,men antar en "endring i anatomien",som legen kalte det. Regner med at jeg snart blir immun mot Selexid,men da skulle vi bare bytte tablettsort,fikk jeg beskjed om... Dette er slitsomt,så alle råd mottas med stor takk herfra:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå