Gå til innhold

soppinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt hyppige soppinfeksjoner ,tatt 3 kurer men det kommer tilbake...er dette vanlig når man er gravid? bruker truseinlegg pga mye vannete utflod,men dette skiftes ofte! kan dette ha noe med uif og gjøre? har ikke vondt ved vannlating men må besøke wc ofte og lite.skal til lege kontroll til mandag .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja den der soppinfeksjonen den e vææældi vanlig når man e gravid, og nån bi ikke kvitt den før man e ferdig med graviditeten uansett kor mange kura man tar! Men det finnes jo forskjellige soppinfeksjona også da, så du får sjekk deg tel legen for å finn ut kordan soppinfeksjon du har! ..

Nåkka dritt det der!!

Skrevet

Jeg klagde over det til legen min, og trodde kanskje han skulle ta noen prøver for å sjekke, men tydeligvis ikke... Ikke så interessert i å ha det uten å behandle, men heller ikke å behandle "for mye", hvis du skjønner...

Har i tillegg masse utflod, og ofte med små hvite klumper i (ikke så masse som ved "vanlig" sopp, sånn grøt liksom). De siste dagene har jeg bytta truse ofte, for å slippe truseinnlegg, og av og til lagt inn en bomullsklut som "truseinnlegg". Ser for meg at det puster bedre. Vet ikke om det hjelper noe..

Skrevet

Et lite spørsmål: når dere tar behandling for soppinfeksjon, passer dere på at partner gjør det samme? Han får jo ikke tatt no stikkpille, men han må smøre seg.

Jeg var hyppig plaga med soppinfeksjon de første mnd, og prata til slutt med jm om det. Hun spurte meg om dette, om sambo passa på å smøre seg også når jeg tok behandling? Nei, det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Da forklarte hun at MANGE ikke tenker på det, og at det var en av grunnene til at mange sliter voldsomt med dette i svangerskapet.

Derfor, pass på at også partner smører seg!

Etter at sambo gjorde det, har jeg ikke hatt antydning til soppinfeksjon, og dette var før jul.... :)

Skrevet

Hei.

Jeg føler med deg. Har hatt utallige soppinfeksjoner i begge mine svangerskap.

Nå siste gang tok jeg meg bryet av å bli sjekket ordentelig fordi som du sier det ble aldri borte. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde en type sopp som ikke gikk bort ved bruk av Canesten eller andre av de vanlige underlivsbehandlinger.

Jeg fikk beskjed av Gyn. på føden der jeg skal føde nå, at jeg skulle bruke en behandling med vaginal kapsler som heter DAKTAR. De fåes kjøpt uten resept på apoteket, men forhør deg med legen din først. Jeg har ihvertfall blitt kvitt alle mine problemer ifht det.

Lykke til.

Marit

Skrevet

Ja, viktig å få med seg. Har lest om dette flere steder. Men bl.a. nå sist når jeg var innom legen, så sa jeg at mannen min har kjent noe plager også, men da sa legen bare at han måtte passe på å vaske godt og holde tørt, så er det svært sjelden at soppen "fester seg". Syns han sa mye rart nå sist gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...