Gå til innhold

Om natten sovner jeg med tulla ved siden av..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kurv inne på soverommet, tulla skal flytte til eget rom når hun blir litt eldre (3 uker nå) og den hyppige nattammingen avtar, men jeg er så trøtt, sover jo kun 2 timer, så er det mat,rap og skift i 1 time, og sov igjen. Noen ganger orker jeg ikke vente på at tulla sovner, eller så sovner jeg før hun er ferdig og da sover vi mot hverandre.

Jeg sover da ytterst forsiktig, og jeg holder tulla god og varm, men vil jo gjerne ha henne over i kurven, men etter 3 uker uten mye søvn er det umulig. Når jeg orker flytter jeg hun seff over, men sovner så fort, er jo utslitt.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik var det til meg i begynnelsen også.. men det blir bedre etter hvert:) Da snuppa var rundt 3 mnd begynte hun å sove hele natta. Når hun våkner for mat sovner hun ved puppen, og da smyger jeg puppen ut og smukken inn:) Så legger jeg henne i senga si uten at hun våkner:) Har også sluttet å skifte bleie om natta da hun blir våken av lyset på badet og slikt.

Skrevet

Du behøver nødvendigvis ikke å rape de om natta, jeg har aldri gjort det med mine hvertfall.

Og bleie trenger du kun ta om de har bæsja, og de lærer seg det fort syns jeg; altså å ikke bæsje når de sover.

Kooos deg masse med den lille i senga di du. De blir så fort store. Husk at hun har ligget i magen din i 9 mndr og hun fortjener å ligge inntil deg en stund til.

Jeg gjorde det sånn at jeg gav barna mine pupp før jeg selv la meg og da la jeg de oppi senga etterpå. Når de våknet et par timer senere tok jeg de opp i senga og der ble de resten av natta. Jeg sov godt og de sov godt!

Etter en stund snur de om og sover lengre mellom hvert måltid og hvis du da har vent de til å legge de i senga etter siste måltid vil du etterhvert få en del timer søvn selv uten baby i seng.

Etterhvert når de blir eldre så kan du jo kanskje legge baby på eget rom sånn at du må gå inn dit for å amme. Husker selv jeg ammet sånn ca ved 23-tida, så satt jeg meg inn på rommet hans ved 02-03 tida når han våknet. Og når han da ved 06 tida ville ha mer mat tok jeg han inn i senga vår hvor vi sov sammen fram til ca 09.

Viktigst i begynnelsen nå er at du koser deg og ikke har dårlig samvittighet for at babyen ikke ligger i kurven sin. Det endrer seg fort. Nyt det lille nurket ditt du, sånn at du får litt søvn også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...