maya21 Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 heei. Jeg er 12 uker på vei i dag. Når kan man kjenne spark?? Det sparker skikkerlig i magen min nå! Så typen min kan kjenne det også. Harde spark på siden! Kan jeg være lenger på vei? eller kan det være 2? :S håper på svar..
Mummimamma;-) Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Jeg kjente forsiktige spark først i uke 20 i mine to første svangerskap. Mange som kjenner det tidligere enn det, men uke 12 hørtes veldig tidlig ut da... Vanskelig å si i starten, spark kjennes litt ut som luft i magen. Utvendig kjente jeg nok ikke noe før i uke 30 tenker jeg.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Kan egentlig ikke gi deg noe godt svar, bare hva jeg har erfart:) Første gangen kjente jeg bevegelse først i uke 18-19. Bare litt, ikke akkurat spark. Denne gangen kjente jeg første bevegelse i uke 15. Nå er jeg i uke 20 og kan se og kjenne spark på utsiden:) Var veldig tidlig med uke 12, men man vet jo aldri;)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Var på UL i uke 12, da var babyen veldig aktiv, men kjente ingenting.. Også er den bare 5-6 cm! Synes det høres litt rart ut... Kanskje du ikke er 12 uker på vei, men 16.. Jeg begynte å kjenne spark i uke 16, men ikke på utsiden før i dag faktisk=D uke 17+5
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Dette syns jeg hørtes litt for utrolig ut.. Harde spark i uke 12... Jeg er 3.gangs og har aldri kjent noe så tidlig.. Jeg ville trodd du er litt lenger på vei.. Ellers kan det også være luftbobler? Kjennes veldig likt ut som spark på det stadiet.. Husk at babyen er knøttliten, så spark hørtes ikke helt riktig ut i mine ører. MEN, jeg er ingen ekspert, snakk med legen din eller jordmor.. Man vet aldri =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå