lilllespire Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 skal ikke ha mensen helt ennå, tok en test i går, den var negativ, men var litt tidlig. hva synes dere om at jeg da drikker litt i morgen??? vet det er mange som er hysteriske ang det, men personlig mener jeg at når testen ennå ikke kan slå ut, så er jeg jo ikke gravid. Er mangen som har drukket før de har funnet ut at de er gravide... er jeg helt korka som mener dette?? at jeg kan drikke litt i morgen, selv om det kan være jeg har blitt gravid?? Kan jo godt være jeg ikke er!
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Jeg ville kjøpt en test til og testet morgen-urinen i morgen tidlig.. Er testen negativ så kan du jo drikke i morgen.. Mange som har drukket før de har funnet ut at de er gravide, og er testen negativ, så er du jo ikke gravid... Lykke til da=)
lilllespire Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 nå tenkte jeg å vente til søndag/mandag med å teste... IKM ca 6.mai usikkert, uregelmessig mens... Så jeg tenker jeg koser meg i morgen... Kan være siste festen på leeeenge..... har to fra før, med begge hadde jeg drukket før jeg fant ut at jeg var gravid.. Bare en gang,da...... Men skal jo litt til, liksom... Å være avholds hele tiden fordi man kanskje kan være gravid. tror ikke det gjør noe så tidlig... under to uker etter event. unnfangelsen...
Tre jenter søte små Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Ved mine to første svangerskap hadde jeg samme dilemma som deg. jeg valgte å drikke, og begge gangene var jeg gravid. Jentene mine er friske og fine i dag Som du sier, man kan jo ikke være avhold hele tida selv om man prøver. Mener jeg da
togutter-08og10 Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Det er vanskelig å råde deg til noe som helst. Er det første barnet du prøver å lage? Har du blitt lett gravid før etc? Vi holdt på i flere år uten å bli gravid, og jeg følte ikke at jeg ikke kunne dra på fest av den grunn. Hvis det er første md dere har prøvd, ville jeg kanskje begrenset alkoholinntaket, men er det slik at du faktisk har prøvd lenge så hadde jeg stolt på den negative testen. Senere viste det seg jo at jeg måtte ha prøverør også da, så jeg er glad jeg ikke hadde livet mitt på vent og ikke tørte å drikke vin hvis vi var bedt på fest. Lykke til og håper du er gravid.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=395594 http://www.aftenposten.no/helse/article1021757.ece Jeg ville aldri gjort det. Om du tror det er en mulighet for at du er gravid forstår jeg ikke hvordan du klarer å tenke tanken en gang. Om du akkurat hadde fått mensen til ikm og du kunne være rimelig sikker på at du IKKE er gravid, så er saken en helt annen. Tenk om du er gravid og alkoholinntaket gjør at du spontanaborterer? Selv om du aldri komme til å få vite om det er grunnen så er det noe å tenke på. All ny forskning som er kommet nå går alle samme vei, NULL toleranse for alkohol, selv i små mengder. Ta heller en fest om du får vite du ikke er gravid nå. Det er ikke verdt å risikere. Sorry.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Måtte bare slenge på, til dere som skriver at dere drakk før dere visste og at barna er friske og fine. Om dere leser noe om hva alkohol kan føre til så ser dere at det er ting som kan komme opp senere i livet, skolealder o.l. ikke noe som synes på babyen når den kommer ut liksom.
Vannekanne Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Mja- men legene sier jo også at hvis alkohol har noen effekt så tidlig i svangerskapet så mister man. Ergo- enten mister man før man i det hele tatt vet at man er gravid, eller så får ikke fosteret skader i det hele tatt. Ikke at det var ment som en sånn go ahead å drikk altså, men. Ment bare som en kommentar.
lillemannsmamma Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har jobbet i rusomsorgen i mange år og hørt uttallige forskere snakket om dette. Problemet er at vi ikke vet hvor mye alkohol og når i løpet av svangerskapet barnet kan skades. Mye taler for at det er i løpet av de 12 første ukene at sjansen for skader er størst, men det vet vi ikke. Derfor er det slik at noen som har drukket i løpet av svangerskapet har helt friske og raske barn, mens andre har det ikke (og det er ikke bare de som drikker jevnt og trutt). En annen ting er at skader i fosterlivet ikke trenger å vise seg på mange mange år - noen ikke før i puberteten.De fleste eksperter råder alle som prøver å bli gravide om å avstå fra å drikke mens de prøver, i allefall mellom eggløsning og sikker mens. Ikke for å være hysterisk - men jeg vil anbefale deg å avstå å drikke - og heller festet neste helg om mensen uteblir.
lilllespire Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2008 huff nå blir jeg litt lei meg her..... hadde jeg fått positiv test, hadde jeg selfølgelig ikke drukket!!!!! herlighet!!! Men OM jeg skulle være gravid, så vet ikke kroppen om det engang! Ikke si at dere som røyker eller drikker har visst med en gang dere har hatt sex at nå kan man være gravid, derfor så kutter man ut med en gang??? Kanskje noen gjør det.... Jeg drikker så sjelden, har to barn og går i full jobb.... Er ikke slik at jeg drikker og driter i om jeg skulle være gravid. Respekterer alle meninger. Det er bra vi er forskjellige. Men jeg skal ta meg noen øl i morgen, og kose meg. Viser det seg at jeg skulle nå være gravid, var det siste gang på fest på lenge for meg.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 jeg tror nok ikke jeg ville ha drukket. å gå glipp av alkohol på en fest i tilfelle er jo ikke akkurat et stort offer. tenkt så dårlig samvitiigehet du ville få vis du drikker å testen viser positiv...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 3. mai 2008 #12 Skrevet 3. mai 2008 "om jeg skulle være gravid så vet ikke kroppen det engang"???? Om du er gravid så skal jeg love deg at kroppen vet, selv om ikke du merker det. Om du er gravid så holder kroppen på å produsere hcg for fulle mugger, det er bare ikke nok til å vises på en test ennå. Og jo, siden du skriver her så vet du veldig godt at du kan være gravid, så jeg ville si at det er faktisk slik at du drikker og driter i om du skullevære gravid, det er akkurat det du gjør. Kos deg med øla dine ikveld du, så får vi se hvor god samvittigheten er når testen lyser positivt mot deg om et par uker.
Mamma`n til Trym Skrevet 3. mai 2008 #13 Skrevet 3. mai 2008 Hvis du velger å drikke så gjør det i små mengder, evnt kjøp noe alkoholfritt. Vi som er gravide kan også gå på fest men drikker alt uten alkohol og det er gøy allikevel Det er for en god sak da )
lilllespire Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. mai 2008 jeg er enig i de som kjefter på meg...j har en ubrukelig tankegang. men nå har jeg nett testet igjen og den er negativ, altså.... selv om det kanskje er litt tidlig å teste, ikm ca6. mai.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. mai 2008 #15 Skrevet 3. mai 2008 Jeg hadde ikke drukket alkohol. Mellom el og ikm så drikker man ikke alkohol,en vet jo aldri om en er gravid. Det kan jo faktisk skje at en mister den lille spiren også da,at den ikke får skikkelig gro brunn og ikke fester seg. En får jo føle selv hva en synes er riktig da og hvor viktig denne graviditeten er. Om du drikker litt,og egget fester seg,vet jeg ikke om hvor stor skade det kan påføre den lille,men jeg tenker masse på om egget fester seg eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå