Gå til innhold

Hvilken GRØNNSAK begynte dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvorfor?

Hvilken grøt startet dere med?

Hvor lenge fikk de det dere startet med før dere introduserte en ny grønnsak etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startet med Holle hirsegrøt da han var ca 7 mnd.

Den første grønnsaken var gulrot, det fikk han vel rundt 8 mnd...begynte litt sent med fast føde, ammet så mye:)

Skrevet

vi begynte med gulrot. Du trenger ikke begynne med grøt. Det første vår spiste var purè mener jeg å huske.. var vel rundt 5 mnd tror jeg (fælt så fort man glemmer da.. he he)

Skrevet

Vi begynte med avocado, pga det geniale næringsinnholdet!

Men avocado er vel strengt tatt en frukt;)

Skrevet

Startet med maisgrøt da han var 4 mnd.

Gulrot og potet var de to første grønnsakene vi begynte med.

Skrevet

startet med potet. mild og sunn

deretter gulrot.

og grøt

startet med smaksprøver når hun var litt over 4mnd

Skrevet

Vi begynte så smått med med gulrot og potet ved 5 mnds alder. Maisgrøt fra rundt 6 mnd. Nå er han 10 mnd og spiser gulrot, potet, advokado, agurk og brokkoli. Har ikke prøvd noe særlig annet.

Skrevet

Begynte med avocado, et enkelt og genialt måltid!

Begynte med avocado før grøt.

Skrevet

åååå, dere er så snille altså:-)

Tusen takk for svar. Tror jeg begynner med grønnsaker jeg....men er fortsatt i tvil hvilken. Ser ut som avokado er bra da...hum....vanskelig.

Skrevet

Jeg starta med gulerot og kålrot...så blomkål, potet, så erter, mais osv osv..

Nå¨er hun 1 år og koste seg i kveld med biter av strimla stekt svinekjøtt, wok og ris :-)

Skrevet

Startet med maisgrøt

Av grønnsaker startet vi med en blanding av potet og gulrot, potet binder sammen mye bedre enn andre grønnsaker så det er greit å ha i alt synes jeg. Nå lager jeg som regel gulrot/potet/brokkoli og blander i litt saus, kjøttet/fisken vi har til middag og kanskje litt smeltet smør eller melk.

Hun er 8,5 mnd

Skrevet

Begynte men Holle hirsegrøt og fortsatte med avokado (bittelite jente og mye fett i avokado). Gikk ikke så lang tid før vi introduserte nye matvarer, husker ikke helt nøyaktig, liten stund siden nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...