babyprincess Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 og hvorfor? Hvilken grøt startet dere med? Hvor lenge fikk de det dere startet med før dere introduserte en ny grønnsak etc?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Startet med Holle hirsegrøt da han var ca 7 mnd. Den første grønnsaken var gulrot, det fikk han vel rundt 8 mnd...begynte litt sent med fast føde, ammet så mye:)
Mamma2OO5 Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 vi begynte med gulrot. Du trenger ikke begynne med grøt. Det første vår spiste var purè mener jeg å huske.. var vel rundt 5 mnd tror jeg (fælt så fort man glemmer da.. he he)
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Vi begynte med avocado, pga det geniale næringsinnholdet! Men avocado er vel strengt tatt en frukt;)
Alba44 Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Startet med maisgrøt da han var 4 mnd. Gulrot og potet var de to første grønnsakene vi begynte med.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 startet med potet. mild og sunn deretter gulrot. og grøt startet med smaksprøver når hun var litt over 4mnd
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Vi begynte så smått med med gulrot og potet ved 5 mnds alder. Maisgrøt fra rundt 6 mnd. Nå er han 10 mnd og spiser gulrot, potet, advokado, agurk og brokkoli. Har ikke prøvd noe særlig annet.
Nyseryllikberta Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Begynte med avocado, et enkelt og genialt måltid! Begynte med avocado før grøt.
babyprincess Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2008 åååå, dere er så snille altså:-) Tusen takk for svar. Tror jeg begynner med grønnsaker jeg....men er fortsatt i tvil hvilken. Ser ut som avokado er bra da...hum....vanskelig.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Jeg starta med gulerot og kålrot...så blomkål, potet, så erter, mais osv osv.. Nå¨er hun 1 år og koste seg i kveld med biter av strimla stekt svinekjøtt, wok og ris :-)
Blue Lady Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Startet med maisgrøt Av grønnsaker startet vi med en blanding av potet og gulrot, potet binder sammen mye bedre enn andre grønnsaker så det er greit å ha i alt synes jeg. Nå lager jeg som regel gulrot/potet/brokkoli og blander i litt saus, kjøttet/fisken vi har til middag og kanskje litt smeltet smør eller melk. Hun er 8,5 mnd
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Begynte men Holle hirsegrøt og fortsatte med avokado (bittelite jente og mye fett i avokado). Gikk ikke så lang tid før vi introduserte nye matvarer, husker ikke helt nøyaktig, liten stund siden nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå