Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Er det noen andre som må leve med det? Jeg reagerer veldig når barna vil besøke farmor, og jeg drøyer det til halv fire om ettermiddagen for å være sikker på at hun er stått og, men jammen ligger hun enda og sover ut rusen fra i går. Og det flere ganger hver jævla uke... Godt hun har snill samboer som kan holde oss med selskap...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Ja, vi lever også med det på et vis, men vi har valgt å ikke ha kontakt pga hennes dårlige oppførsel, særlig (men ikke bare) under påvirkning av alkohol. Vi har farfar på besøk støtt og stadig, men farmor må bli igjen hjemme, for hun er ikke velkommen. Jeg er overrasket over at du holder ut med det, og jeg ville aldri tatt med barna til en som man aldri kan vite om er edru eller ikke. Hadde jeg vært deg ville jeg invitert den snille samboeren hennes på besøk med jevne mellomrom og holdt meg langt unna farmor.
Northernlights Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Jeg hadde aldri besøkt alkoholiserte besteforeldre med mine barn. Og da hadde jeg glatt forklart hvorfor jeg ikke kom på besøk. Ikke verre enn det,egentlig?
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Mine svigerforeldre drikker utrolig mye, jeg tror dem klarer å holde seg litt i ukene men i helger og ferier er det helt sinnsykt.. I julen når dem var her drakker dem glatt 4 liter vin, 2 flasker wiskey og sprit på 3 dager..Og dem legger planer rundt det at dem skal være hjemme og drikke osv..Da dem var her tok dem med seg sprit på sengen!!!!!!!! helt utrolig. Men det som er utrolig er at dem er fungerende, dem står opp tidlig, er utrolig flink med ungene våre. Men dem bor på andre siden av landet så vi ser dem ik så mange ganger i året. Men må innrømme seg ikke synest det er så stas når dem begynner på brennevinet kl 16 på ettermiddagen.Enda skjønner ikke våre barn noen ting. Dem forguder farfaren sin og prater mye med dem på tlf.. Så hva gjør vi? vi ser ting ann hvordan det blir når dem blir større, enda er det ikke noe problem for dem. Men jeg kjendte sprit dunsten da min svigerfar kom i dåpen vår..Dagen derpå da vet du.. Men jeg kommer veldig godt overens med dem, dem har god økonomi, handler til barna våre. ja dem er flink der.Det er jo egentlig dems valg å drikke så siden vi kun er der 2 helger i året lar vi heller husfreden være.Vet dem hadde blitt kjempe sinna hadde vi sagt noe om det. Min mann er blitt avhold nå pga dem.
Gjest Zima *2pp* Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Ja, mammaen til mannen min og kjæresten hennes er alkoholikere. De hadde vært nykter litt under 1 år idag, men drakk igår, og var dritings før 1300 idag. Det blir aldri mer noe barnebarn på de. Nå er tilliten brutt for siste gang. Skuffende saker! kommer til å begrense det de får se av oss og henne til når vi er hos bestemoren til mannen min.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 jepp. Min far er alkoholiker, men heldigvis ikke konstant på flaska. Han gjør noen tapre forsøk på å holde seg edru, og enkelte ganger klarer han det i opptil flere mnd. Det er et slit med alkoholikere i familien, du bekymrer deg konstant, selv om du prøver å distansere deg. Vi bor 2 timer unna, så vi sees ikke så ofte, og han vet vi har klare regler mhht drikking. Han får ikke være i nærheten av lillegutt når han har drukket, vil ikke at han skal oppleve de tingene jeg og min søster måtte gjennomgå i oppveksten. Men vi prøver også å "belønne" god oppførsel (med mangel på et bedre ord), så når han har vært edru en lengre periode kommer vi (jeg, sambo og jr) på overnattingsbesøk hos han, slik at de kan tilbringe en del tid sammen. Han er en fantastisk person når han er edru, så jeg vil ikke ta i fra dem muligheten til å bli kjent. Heldigvis aksepterer, og ikke minst forstår han reglene våre - det gjør det nå heldigvis litt lettere å leve med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå