Gå til innhold

gravid i uke 6, spise fenalår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste nettop 3 saftige skiver med fenalår.. Men så slo det meg! Man skal vel ikke spise det når man er gravid vel?? Fikk litt hetta, er vel ikke så farlig er det vel? Har en liten del av pakken igjen som jeg har såå lyst å spise også....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ditt eget ansvar det, men man skal i grunn ikke spise det nei pga listeria og slike ting som kan skade/ta livet av fosteret ditt.

Skrevet

Uff da:( Da skal pakken i kjøleskapet i alle fall kastes:(

Tusen takk for svar..

Skrevet
;) du får tenke som meg, at når svangerskapet er over så blir det å ta en skikkelig gomlerunde med sånne ting man ikke skal spise mens man er gravide :) kjempemange belønninger; baby og digg mat!
Skrevet

den gomlerunden må man se langt etter av å til, mye barnet reagerer på mtp amming . Men går helt fint å spise spekemat så lenge man fryser det ned først :)

Skrevet

i mitt forrige svangeskap var jeg hos en lege som var spesialist på graviditet og kvinne sykdommer. Han sa til meg at mye av det med at en ikke skal spise spekemat, ikke spise laks, ikke bære noen ting hadde de gått litt bort fra. Han sa vi gravide tenkte alt for mye på alt mulig.

At det gjalt å bruke sunn fornuft. Man skulle ikke spise kun spekemat i 3 uker i stekk f.eks sa han. Men å ta seg et par biter skulle ikke være noe farlig sa han.

Skrevet

det hjelper jo ikke om man tar bare noen biter! er det listeria eller toxoplasmose så er det der, spiller ikke noen rolle om man spiser 1 eller 20 biter da.

Skrevet

Uff.. Må ærlig innrømme at i mitt forrige svangerskap spiste jeg både laks på skive og spekemat:( Egentlig ikke i små mengder heller...

Men alt gikk bra og slikt, heldigvis!!

Visste faktisk ikke at det var så gale.. Nå skal jeg holde meg unna det, men om man kan fryse spekemat å spise det etterpå så skal jeg gjøre det;) Er jo så godt!

Men vil jo ikke risikere noe...

Tuuusen takk for alle svar;)

HI

Skrevet

he he, jeg hadde lyst på parmasinke i ni mndr. Moen dager før termin kjøpte jeg en pakke og gomlet i vei på barsel:)

Skrevet

laks kan du spise, bare pass på at den er ferskest mulig.

*løpe på butikken og kjøpe laks og eggerøre*

Skrevet

listeriabakteriene dør ikke selv om du fryser det ned.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...