Joikaboll@ Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Tanken var å kalle opp en evt jente etter oldemor med Synnøve som navn nr 2. Men nå har det seg slik at vi venter en gutt, en liten Linus. Er det noe måte vi kan "vri" Synnøve-navnet på slik at det blir et guttenavn som vi kan henge på Linus. Tenker mer og mer på dette da oldemor døde for et par mnd siden.
Joikaboll@ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Ja, det passer ikke akkurat etter nei. Takker for forslag pila, tar gjerne i mot flere.
kajak&Daniel Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Linus Øven Linus Sefanias Linus Selmer Linus Semming Linus Sevrin Linus Severin Linus Simon Linus Singvald Linus Snorre Linus Sofian Linus Sune Linus Svein Linus Sveinung Linus Sverre Linus Sylvester Linus Sølve. Her var en del navn som kanskje ligner litt på Synnøve. Ikke alle jeg liker like godt, men du kan jo ha annen smak enn meg.
Joikaboll@ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2008 Takk for mange forslag, det er ikke lett å finne et navn nr 2 til Linus gitt, det er jo ikke noe som klinger.
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Begynte plutselig å lure på om du ikke hadde en Linus i magen likevel. Vi venter en Linus Alexander, vi da... Synes det var vanskelig å finne et navn som klang godt som navn nr to til Linus. Storesøster har et tilsvarende navn og da måtte vi ha navn nr to foran hovednavnet hennes... om du skjønner. Mulig dere må gå for en sånn løsning på Linus'en deres, for jeg synes ikke så mange navn som minner om Synnøve passer bak Linus. Egentlig er det ikke så greit med et navn på S etter s'en i Linus...
Joikaboll@ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2008 Nei, dette er ikke enkelt. Syntes det blir veldig tungt med S navn etter Linus ja. Linus Alexander klinger jo bra, men det blir nok bare Linus om vi ikke klarer å finne et navn som minner om Synnøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå