Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på snart 3 måneder har fått minifom i en ukes tid nå. Jeg er sikker på at hjelper veldig på han, ikke så plaget med magen lenger.

Men når jeg kjøpte ny idag så sa han op apoteket Skilt med under opplæring) at en ikke måtte bruke det over flere uker. Neivel tenkte jeg da, men hva er da poenget??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo det kan du.menb dersom det ikke er bedring løpet av 3 dager bør du kontakte lege...men du, vi har hatt en time hos osteopat og det er en helt ny baby jeg har fått!!!!! vi gikk på minifom i 4 uker før det...pluss jeg kuttet ut alt av ku melk produkter..men etter timen hos osteopat så spiser jeg det jeg vil igjen!!!

Skrevet

Jeg fikk høre det samme av ei som ikke var under opplæring. Hun sa det kunne føre til irritabel tarm. En lege spurte om det var i salg enda her i Norge... Han trodde en måtte til utlandet for å få tak i det. Og det har heller ikke dokumentert effekt.

Skrevet

Jeg ser jo at det står om ikke bedring merkes etter 2-3 dager må lege kontaktes. Men vi har merket stor bedring på han- så derfor har vi tenkt å forsette. Frem til han er 3 måneder- og håpe at det er bedre da når magen og systemene er bedre utviklet.

HI

Skrevet

vi gikk til kiropraktor som sa det ikke er bra for tarmene for de små og anbefalte det ikke.

3 behandlinger hos kiropraktor så var hun helt bra igjen =)

Skrevet

vi brukte også minifom i ca 3 uker, hjalp kjempe mye... men så gikk vi til kiropraktor, 3 bahandlinger der så var hun god igjen... har også gått over til Dr.Brown flaskene, supre flasker... men får hun litt mageknip ein kveld så får hun sukkervann,med god effekt... men det er skjelden hun får di turene nå.....

Skrevet

Har ikke jeg tenkt på engang- synes vi har hatt god effekt av det etter en ukes tid nå. Så tenkte å kjøpe mer neste uke, så gjør nok det likevel....

Er snart 3 måneder og håper på bedring da.

Sukkervann har ikke hjulpet her!

Skrevet

Dersom du opplever at babyen har effekt, så kan du bruke det den tiden du trenger det. Ble en kjempedebatt i Norge i fjor om minifom. -Og mange rykter og teorier har spredd seg. Tanten min er farmasøyt og jobber i aztra (legem firmaet som produserer minifom). I Sverige har det aldri vært en debatt, aztra har heller aldri -som mange her hevder, gått ut og advart mot å bruke det. -Kun sagt man skal vise forsiktighet. Hadde det vært skadelig hadde det blitt tatt av markedet. Tilsvarende medisin finnes i England, USA, you name it... (Og er gammel medisin, jeg fikk det for 30 år siden).

Noen barn har god effekt av minifom, andre ikke. Responderer din baby godt så prøv kanskje en uke eller to til, se om magen er bedre, fortsett hvis ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...