Verdens peneste gutter er mine Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Skal ha kusina og mannen hennes som faddere til lillegutten vår. De har en sønn som blir konfirmert nå i vår, han fyller ikke 15 før i november da. Lurer på om jeg vil ha han til fadder også da, han er voksen av seg. Han er kanskje mer bevisst enn andre på hva fadderrollen er. Men jeg vet ikke om han er gammel nok til å være fadder
~La luna~ Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Normalt 15 år. rett meg om d er feil noen. Ikke alle er like strenge på det.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Måtte være konfirmert fikk vi beskjed om, men det er 13 år siden. Kanskje reglene har blitt litt "løsere" nå?
Prish Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Jeg mener å huske at man må ha fylt 15 år for å kunne være fadder.
~La luna~ Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Man må ikke være konfirmert lenger tror jeg, men fylt 15. Ihvertfall i vårt distrikt. Sto i de papirene vi fikk "valg av fadder".
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Det vi gjorde var å la ei på 13 bære eldste til dåpen. Hun ble ikke skrevet ned som fadder p.g.a. ung alder, men hun var jo "gudmor" allikevel. Det er jo en mulighet. De kan skrives inn i ettertidsom fadder når de er gamle nok da.
Joikaboll@ Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Eldstejenta her hadde sin onkel som fadder, han var da ikke fylt 14 enda og skulle konformeres året etter. Det var ikke noe problem, men foreldrene hans måtte skrive under på noe papirer. Vi skal bruke snuppa som fadder nå, hun er da 14.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2008 Han blir konfirmert nå i mai, gutten vår skal døpes i juli. Jeg får spørre litt rundt. Kanskje han vet det selv også, han har arbeidsuke på et prestekontor.
celodi Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 før var det at man måtte være konfirmert..Men jeg var gudmor året før jeg ble konfirmert,og det var ingen problem..
Pærefrø Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Jeg hadde søstra mi som fadder til junior, jeg spurte presten på konfirmasjonsdagen hennes om det, og siden ho fylte 15 i august, og junior blei døpt i juni, så var det greit... Så i utgangspunktet så må de vel egentlig være 15 år, men mulig noen prester er litt "snille" der....
Mammaaaaaa Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 15. Eine fadderen til minsten var nett fyllt 15 i dåpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå