Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 har aldri hørt om Fragmin før, men i etterkant av kontroll hos jordmor sa hun at jeg skulle be legen vurdere om jeg trenger det. Er ganske overvektig, med litt høyt blodtrykk, det var derfor hun foreslo det. kan noen fortelle meg litt om fragmin? tar man det selv med sprøyte?
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Det er ferdigfylte sprøyter som man setter i magen (like under huden). Det er blodfortynnende og er med på å hinde blodpropp.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Hvorfor mente hun du skulle ta det? Man blir satt på det dersom man har fare for blodpropp eller infarkt i morkaka.... Fragmin er blodfortynnende. Du setter sprøyter selv i magen dersom du må ta det :-) Vondt, men det blir en vanesak med en del blåflekker på magen....
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Hun jobber både på helsestasj og på Storken(fødeavd. KK), og hun ringte opp til poliklinikk for gravide og snakket med dem i forhold til blodtrykk og overvekt. Og de ville at fastlegen min skulle gjøre en vurdering av det, dvs at legen min vurderer om hun skal sende meg på poliklinikk for gravide, slik at de kan vurdere det. Veide akkurat det samme i forrige svangerskap, har bare lagt på meg en kg og er snart fullgåtte 27 uker. Hadde kjapp og fin fødsel sist, tok bare fem timer. Og jeg var frisk og rask etterpå. Var ikke snakk om noe Fragmin sist. Men hun jordmoren jeg har, har sikkert sett en del som er på min størrelse som trenger det, og vil meg bare det beste.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Helt sikkert at hun bare vil ditt beste, men første gangen jeg har hørt om det bare. uansett som jeg skrev over så er det en vanesak. Dersom du skal begynne på det så bare ikke nøl den første gangen du skal sette sprøyta.... da blir det 10 ganger verre.... :-p Lykke til!
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2008 hehe, har aldri stukket meg selv....(bortsett fra hull i ørene, og til ring i navlen da jeg var 14, ja...da har jeg jo stukket i meg selv :-) Men jeg har ikke sprøyteskrekk og er blodgiver, så det skal vel gå greit!
ambumamma Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Hmm... må jo være risikoen for blodpropp hun er redd for da. jeg Skal kanskje oså begynne på dette.får svar på mandag. Går på albyl e nå og det er ye bedre for det er bare en tablett =) men som de sier her så blir det vel en vane å stikke seg ja..
Heaven har født::) Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Jeg bruker det,pga tidligere blodpropp. Er overvektig nå også,og det gjør ikke saken bedre. Helt greit å ta de,og man setter de selv. Klarer du ikke det, blir mannen lært opp til å sette dem...
allegodetingertre Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Jeg bruker klexane, også blodfortynnende sprøyter. Blir fort en vanesak å sette dem. Hender det gjør litt vondt eller blør litt, men det går fort over. Skal gå på det til 6-9 uker etter fødsel. Er pga at jeg har antistoffer i blodet som kan føre til blodpropp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå