Solbriller Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 jeg lurer på hvor mange skjema man må fylle ut og sende til Nav i forbindelse med svangerskap, fødsel og permisjon... Hvilke skjema er det, og når bør de sendes??
tosøtetuller Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Mener det bare er ett skjema. Det finner du på www.nav.no. Der står det masse info om alternativer for permisjonene osv. Det lureste er jo å få sendt det inn før du skal ut i permisjon, slik at du får penger med en gang, ellers etterbetaler de også for 3 måneder bakover om man skulle være uheldig å være sent ute... Jeg kommer til å sende inn det så fort jeg har fått UL terminen og dermed dato for å gå ut i permisjon (3 uker før UL terminen) og bestemt oss helt om vi skal ha 44 eller 54 uker. Tror det blir 44 uker på oss og da blir det slik at min mann tar sine 6 uker og jeg mine 9 + de vi kan velge (mest pga amming og lettere med min jobb). Lykke til!
tosøtetuller Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Skjemaet som skal sendes heter "krav om ytelse ved fødsel og adopsjon".
Solbriller Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Tusen takk for svar!! :-) Jeg er 26 uker på vei i dag og har begynt å få litt panikk i forhold til ting som må være klart før fødselen.. Men det er jo enda en god stund igjen til det. Heldigvis!!
mamma fra sandnes Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Med det skjemaet må du ha med lønningslapp fra jobben..Og et som jobben skal fylle ut som heter inntekts opplysninger.Det samme må de ha fra faren til babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå