Gjest Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Eller noe helt annet? For å gjøre en lang historie kort så er Jr er plaget med hoste hver gang han er forkjølt, og jeg har mistanke om astma eller noe slik. Sist helg hostet han mye, det gikk litt over, men i dag har det tatt seg opp igjen. Jeg bestemte meg sist helg at neste gang skal vi til legen (igjen) og denne gangen skal han sjekkes skikkelig. Saken er at han må jo være ganske syk for at de skal gjøre noe, så nå har jeg ikke gitt han efedrin som muligens hadde roet hosten litt. Er jeg slem da? Hva hadde du gjort? Han leker og "plages" ikke av hosten foreløpig, og jeg "håper" han skal bli tungpustet slik at jeg kan ringe legen...
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Kan du ikke bare forklare legen situasjonen da? Er jo litt drøyt at han skal ha det verre for å få innpass hos legen syns jeg, selv om jeg skjønner hvordan du tenker. Er jo ikke meningen at han skal være avhengig av meds for å fungere, og det må jo gå an å forklare dette til en lege?
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Takk for synspunkt. Saken er den at vi har vært hos lege og legevakt når han har vært dårligere nå og blitt sendt hjem med efedrin og beskjed om at noen barn hoster mer enn andre. Nå er legekontoret her stengt og det er legevakt vi må ringe til, og siden jeg bor i huttiheita er det ikke så greit med denne legevakten som har et veldig stort område å dekke. Så jeg føler at det må være ganske alvorlig når jeg kontakter de...Samtidig som jeg egentlig ikke bryr meg om de syns jeg er en hysterisk mor. Av erfaring med helsenorge så vet jeg at man må mase om man vil ha hjelp, og denne gangen har jeg fått råd fra andre foreldre med hoste-barn om å si at jeg er engstelig og ikke vil dra hjem uten bedre undersøkelse.
La Perla Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Uansett hjelper ikke efedrin det spor mot astma, så det betyr ingenting om du gir ham eller ikke, hvis det er det han har.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Sykt at det skal være sånn, håper dere får hjelp denne gangen...
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Efedrin hjelper uansett ikke mot hoste heller, det er slimløsende, ikke hostesaft.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Det er slimhoste han har nå, men den har vært hard og tung. Så efedrin hadde kanksje hjulpet litt. Noen ganger har den hjulpet og ander ikke. Kommer til å ringe om en stund dersom han hoster like mye. Synd at det er slik ja, men jeg må mase og overdrive... og detskal jeg gjøre nå
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 min var tja rundt 6 mnd tenker jeg når han ble forkjølet, og da fikk han en voldsom hoste. den ble jo aldri borte så vi gikk til legen.. siden han var så liten så ble vi sendt videre og fikk sjekk. de sa at han hadde en veldig mild astma og begynte på medisin. han ble ikke bedre i det hele tatt. var bare syk hele tiden og hostet masse. så var det en kveld vi så en dokumentar om en baby på 7 mnd som hadde astma. de filmet mens han sov og man kynne tydelig høre hvordan han slet med å puste. skikkelig tett i brystet og sånn. min gutt var ikke sånn i det hele tatt. han bare hadde en veldig stygg hoste. men nå skal det også sies at jeg får samme type hoste når jeg er forkjølet. hoster stykt hele natten og den sitter i lenge. dette var en helg vi så dokumentaren. så mandagen da ga jeg han ingen medisin og dro til legen og sa at dette kan ikke stemme. han fikk ny sjekk, tok pirkeprøve også for å se om det var noe alergi. vi har katt så kunne jo være han. men det viste seg at det ikke var noe. vi fortsatte uten medisin og han ble friskere enn noen gang. han ble værre av medisinen han. nå er han to og får fortsatt hoste hvis han blir syk/forkjølet, men ikke ellers. han har ikke problemer med tungpusthet og slikt heller. og om han leker og hærjer så blir han heller ikke tett. så jeg tror nok ikke det er noe astma han har. har jo samme hoste selv og jeg sliter ikke på noe måte til vanlig, selv om det er slitsomt med den hosten når jeg er forkjølet da. uansett er jo ikke sikkert det er astma, men greit å sjekke uansett. håper dere finner ut av det.. lykke til=)
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Bra å høre din historie. Men Jr har mye som minner om astma. Han blir tungpustet ved aktivitet osv. Han er tidligere testet for all mulig slags mat allergier, men ikke for dyr ol, så det kan jeg gaå be om da.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 uff er ikke greit når disse små er syke og ikke blir bra, men be om å teste det som kan testes. det skader jo ikke. og da vet man jo etter alle testene man evetuelt kan ta om det er noe eller ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå