Gå til innhold

BIM sier jeg er i uke 29, men Ullevål sier uke 28

Anbefalte innlegg

Skrevet

BIM sier jeg er i uke 29 i dag, men Ullevål sier uke 28 - Hva er korrekt? Samme med min fast lege, hun sier jeg er i uke 28, men her inne er i uke 29, hvorfor er det er forskjell på en uke? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er kanskje 28 fullgåtte og i din 29 uke..... jeg er 21+1 idag. 21 uker på vei, men i min 22 uke.

Skrevet

Hei

Jeg registrerer at også vi ligger en uke før her enn hva lege og ullevål sier. Legen sier 23uker og 2dager, men på disse sidene står det 24 uker.

Jeg vet ikke svaret, men har funnet en "forklaring" i eget hodet ihvertfall. Jeg tror kanskje forklaringen ligger i det at de her fokuserer på uker. Så så fort man har passert dagen for feks uke 23, starter man på uke 24. Høres det fornuftig ut?

God helg.

Skrevet

BIM ligger alltid en uke foran, dette er litt forvirrende. For når man er 24 sier man jo at man er 24 år og ikke i sitt 25. år ;-)

Skrevet

Jeg sier at jeg er i min 28 uke nå - jeg er 27+1 idag. 27 fullgåtte uker og 1 dag inn i min 28.uke. Litt forvirrende.. men sånn er det bare..:)

Skrevet

Alltid irritert meg over at de på BIM opererer med en uke "mer" enn det både leger, ALLE svangerskapsbøker og jordmødre bruker. Hvis du har fått den svangerskapsboken fra legen din er det den du skal forholde deg til, ikke det som står her inne. I svangerskapsboken står det at du er i uke 28 fra 28+0 dager til 28+6 dager. Her inne er man plutselig i uke 29 fra 28+0.

Jeg er feks 28 år gammel, og går teknisk sett i mitt 29. år, men det er det jo ingen som går rundt og sier.

Spiller egentlig ikke så veldig stor rolle, men det dummeste med det de gjør her inne er at infoen som står om utviklingen av barnet, str etc. også er en uke feil. Det er mye verre spør du meg. Så forhold deg til svangerskapsboken, både på uker og utvikling, så har du kontroll ;o)

Lykke til videre! (",)

Skrevet

I følge både babyverden og egne beregninger er jeg 22+3 i dag, men Ullevål regner av en eller annen grunn 2 dager kortere. Tror det har noe med om man regner et svangerskap 280 dager eller 282 dager. Uansett, jeg bruker samme telling som babyverden så får jordmor på Ullevål mene hva hun vil. :) Er bare snakk om 2 dager og nurket kommer når det kommer uansett.

Skrevet

Jepps, babyverden har riktig telling, bare BIM som ikke følger standarden.

Skrevet

Enig med dere alle, spiller egentlig ingen rolle, men det er bare det at det er litt irriterende...

Skrevet

Hei, jeg har registrert meg på div. danske og engelske gravid-sider og de opererer også med 2 dager kortere.. litt irriterende egenltig. jeg forholder meg også til babyverden sin telling.

Skrevet

BIM opererer jo ikke med en uke lenger... De sier jo bare at du går nå i din 25 uke feks, men du er jo fortsatt 24+5 feks..... Det har jo aldri stått feks 24+5 her, men bare uken... Og dette stemmer jo,...

Det at ullevål feks sier en uke mindre, er fordi de bare gjør det... De gjør det med meg og.. Som nå feks, jeg var 24+3, og de sa uke 24.... Men jeg er jo i uke 25... Og det vet jo de og, men der er de bare ikke nøye på dagene over.. Sånn er det bare;)

Skrevet

Bim er riktig det Jeg har aldri skjønt hvorfor dette er så vanskelig.

Når du er 24+4 er man i sin 25. uke (tjuefemte uke)

vi er i det 21. århudre nå. 1999 så var vi på slutten av det 20. århundre.

Når jeg har snakket med sykehuset mitt så sier jeg at jeg er i min 24. uke og de skjønner med en gang hva jeg mener. Noen ganger har jeg sagt 23+3 og de har sagt senere at jeg er i min 24. uke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...