Gå til innhold

Ja til egenandel på tannlege!

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Sitter her og ser på forbrukslån...

Joda, vi må ta opp 50 000 i forbrukslån fordi sambo må fikse tenna sine. Klarer tannlegen å bevise diagnosen får han kanskje igjen noe av det...

Uff, syns det er suuure penger altså. Kunne godt vært bare egenandel på tannlege, jah! Men det er vel liten sansynlighet for så da er det bare å punge ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sykt at det er sånn. Skulle vært til tannlegen sjøl, men har ikke råd.. eller ork til å prioritere noe så kjipt, hehe.. neida, det er sikkert 10 - 20-000 i arbeid i kjeften min nå, så jeg orker liksom ikke å begynne på det..helt latterlig at dette ikke går under offentlig tjeneste med egenandel

Skrevet

Helt enig!

Tannhelsa er minst like viktig som resten av kroppen!

Skrevet

Ja! det er jo virkelig ikke hans feil at han får betennelse på betennelse og sansynligvis har en tannkjøttsykdom som gjør at alle tenna faller ut en etter en... så nå må hele overkjeven byttes ut... =( og klarer ikke tannlegen å bevise at det er sykdom, får vi ikke dekka et øre.

Skrevet

Om han mister tenna har han jo den tannkjøttsykdommen jeg aldri husker navnet på.

Skrevet

Var det ikke dere som fikk så mye igjen på skatten? Bruk heller det enn å ta opp lån.

Hvis han drar til flere tannleger så kanskje det er lettere å få en diagnose?

Kanskje han kan få en nedbetalingsplan også, så slipper dere noe lån.

Skrevet

Jo får igjen en del på skatten men mye av det må brukes på å betale ned ANDRE forbrukslån...

Han har nok den sykdommen ja, men så er det det å kunne bevise det også da...

Argh, jeg HATER forbrukslån!

Skrevet

ja takk !

her blir jeg også blakk når jeg går til tannlegen, oh derfor må jeg ofte la være å gå, hehe.

det skulle ikke være sånn.

Skrevet

Men det gjør da tannlegen det.

Skal ikke være vanskelig å diagnotisere den visst

Skrevet

Uff, ja får håpe tannlegen kan bevise det, så vi får noe av det dekka...

Det er faktisk mange her i landet som sitter med svært dårlig tannhelse fordi de ikke har råd. Det er ikke alle som bare kan punge ut 5000 her og 10 000 der liksom... Og dårlig tannhelse forplanter seg til resten av kroppen!

Skrevet

Man kan visst få hjerteinfarkt av dårlige tenner.

Skattepengene mine i år, går nettopp til tannlegen.

Får håpe jeg får beholde noen få kroner til annet bruk

Skrevet

Ja, men det bryr ikke staten seg om. Herregud, det brukes så mye penger på dritt her i landet. hvorfor kan de ikke prioritere litt mer vettugt?

Skrevet

Jepp..enig..er så altfor altfor dyrt!!!

Nå er jeg så heldig at jeg begynner å jobbe hos tannlegen nå i mai..og får gratis behandling mens jeg jobber der..hihi..*jippi*

Skrevet

jeg skulle også vært hos tannlegen men har ikke råd desverre :( ikke til den årlige sjekken engang,sukk :s da jeg var 19/20 (altså 5-6 år siden) fikk jeg dekket mye av sosialen og summen var vel på godt over 30 000 kr. bare man hadde vunnet i lotto!! sukk :s

Skrevet

Ja, det er jeg enig med!

Tenker alltid på pøbern og je når det er snakk om tenner her inne... :-S

Au!

Skrevet

Hehe.

Derfor jeg skal til tannlegen, for jeg kan jo ikke fortsette å trekke de selv

Skrevet

Burde vært det samme som med legen ja. Er veldig mange som har normal inntekt som lar være å gå til tannlegen fordi det vil bli for dyrt.

Jeg har heldigvis selv ikke problem med tennene mine, men sambo sliter med sine. Har trekt/operert ut alle 4 visdomstennene- 3 av de måtte knuses for å få de ut, noe dekket av trygd- men betalt endel selv og. Nå er han over 30 år og har feilstilling i tenna som burde blitt oppdaget i tenårene. Derfor må han ha regulering og betale ca

30 000,- av egen lomme.

Men han var så heldig av foreldrene tilbydde seg og betale det for han. De burde kansje sett det i tenårene og presset på at det skulle blitt fikset da mener jeg. Men siden han hadde tannlegeskrekk allerede som liten etter dårlige minnner fra skoletannlegen ble det ikke gjort noe med det da. Det sliter han med nå ja..

Ja, til egenandel på tannlegebehandling i Norge :)

Skrevet

hehe, ser det er flere som har sure tannlegeregninger...heldigvis..

trodde nesten jeg var alene gitt.

ALLE skattepenga iår går til tannlegeregninga mi, var hos tannlegen for snart 2 uker siden og den kom på 10900,-. Jeg får igjen 11, hehe.

(Ikke såå mye galt, men trekking av visdomstenner og 2 rotfyllinger samt borring av 4 små hull..med lett narkose, koster jo..men hadde ikke turt gjøre dette uten den narkosen:), er veldig glad jeg har gjort dette)

Godt jeg fikk igjen, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle fått betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...