*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Sønnen min og nevøen min har i dag tegna på bilen min med stein...... Det jeg lurer på er hva som er passe straff til sønnen min?? Han har nå hatt husarrest i 2 timer... Er dette passe straff?? Han har tydelig forstått alvoret i hva han har gjort og også sagt at han ikke trenger lørdags godt på lørdag, sånn at han kan bruke pengene til å betale lakkering... I disse to timene har jeg nektet han tv og å være med andre barn.Han har måttet leke inne med seg selv....
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Hvis gutten er oppriktig lei seg så kanskje du kan ta imot tilbudet hans om å bruke pengene som skulle gått til lørdagsgodt til lakkering. Og fortelle for han at lakkering er dyrt og at det faktisk koster dere masse penger for dette... Man må liksom tenke på at han ikke er helt i stand til å se konsekvenser enda, men forklare for han at han må være forsiktig med ting som ikke tilhører han, kanskje si at du er lei deg for det han gjorde. Det å respektere andres eiendeler er han jo i stand til å lære nå, iallefall grunnleggende! Å så kanskje få med det at du syntes det er bra at han ønsker å hjelpe til med å reparere, for det er jo positivt at han innser at han har gjort noe dumt! Men det er jo selvfølgelig min mening da, jeg er jo ingen ekspert!! Lykke til med både gutten og bilen din!
MrsL1 Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Ca. et halvt år siden hadde guttungen gjort dette på en bil i bhg. De hadde kastet stein da, over gjerdet og på en bil. hans straff ble en del, men mye fordi jeg fikk en del frekke svar når jeg prøvde å snakke med han om det... f.eks "brykke deg" når jeg spurte hvorfor osv... uansett, han fikk ikke gå i bursdagen til den ene gutten han hadde gjort dette med, han fikk sykkelen beslaglagt resten av året, og det ble ikke no barneTV den kvelden. (var vell bare noen uker igjen av sykkelsessongen da, så ble ikke SÅ ille) Men, tror ikke han gjentar det iallefal:)
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Tror ikke d blir noe gjentakelse her i gården heller.. han har vært veldig lei seg og har oppført seg eksemplarisk etterpå... Men er uansett utrolig fortvilende....
Piamin Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Nå er kanskje det litt seint, men jeg er for å inndra privilegier eller leker.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 hvordan har de fått dette til? ute alene da eller? hvor var du?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Sønnen vår på 4 tegnet netopp på bilen vår m spiker....Han forstod ikke at han hadde gjort så mye gale helt til vi prøvte å fortelle alvoret ved dette.Vi kjeftet også selfølgelig-mamma ble lettere hysterisk når det ble oppdager..:-)) Han grein og grein og var veldig lei seg etterpå,prøvdte å blidgjøre oss etter alle kunstens regler stakkar:-) Så vi gjorde ikke noe mer utav det egentlig enn å bare forklare alvoret og konsekvensen av handlingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå